دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

آمار رسمی ایران، تولید فولاد نصف شده است

آمار رسمی ایران، تولید فولاد نصف شده است
آمار رسمی ایران، تولید فولاد نصف شده است
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۴۵۷
  • تاریخ انتشار‌ : ۱۳ شهریور ۱۴۰۰
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

تولید فولاد نصف شده است

در حالی که مجمع جهانی فولاد که استناد به آمار رسمی ایران از رشد حدود 10 درصدی تولید فولاد در ایران خبر داده بود، رضا شهرستانی، عضو هیات مدیره انجمن فولاد ، میگوید تولید فولاد در ماه های تیر و مرداد نصف شده است.
او روز شنبه 13 شهریور در گفت و گو با خبر گزاری فارس از کاهش 50 درصدی تولید فولاد در ماه های تیر و مرداد بخاطر کسری برق خبر داده است و گفته است در شش ماه اول سال جاری 14 میلیون تن فولاد تولید شده است.
این درحالی است که ایران در گزارش های ماهیانه خود به مجمع جهانی فولاد حتی 9 درصدی تولید فولاد کشور در مردادماه امسال نسبت به دوره مشابه سال قبل خبر داده بود.

مجمع جهانی فولاد

مجمع جهانی فولاد ، آمارهای خود را از منابع رسمی و دولت ها دریافت میکند.آخرین گزارش این مجمع که هفته پیش منتشر شد، میگوید تولید فولاد ایران در7 ماه ابتدایی سال جاری میلادی به 17.8 میلیون تن رسیده و ایران دهمین کشور بزرگ تولید کننده فولاد جهان است.
این گزارش تولید فولاد ایران در ماه های ژوئن و ژوئیه ( تغریبا معادل دو ماه ابتدایی تابستان ) را به ترتیب 2.5 میلیون تن و 2.6 میلیون تن گزارش داده است که نسبت به ماه های مشابه به پارسال به ترتیب نزدیک 2 درصد و 9 درصد رشد نشان میدهد ولی گزارش تازه خبر گزاری فارس میگوید که تولید در دو ماه 50 درصد نسبت به ماه های قبل کاهش داشته است.

جستجو مطالب و خبر ها