دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

افزایش تولید فولاد جهانی

افزایش تولید فولاد جهانی
افزایش تولید فولاد جهانی
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۸۸۳
  • تاریخ انتشار‌ : ۲۲ خرداد ۱۳۹۸
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

طبق آمار بدست آمده از سوی انجمن جهانی فولاد در 13 خرداد ماه، کشور هنوز با یک پله ارتقاء به جایگاه دومین تولید کننده فولاد جهان دست یافت. در این میان ایران در رتبه یازدهم تولید کنندگان قرار دارد که سرانه مصرف ظاهری محصولات نهایی فولادش در سال گذشته میلادی رقمی معادل 238.5 کیلوگرم گزارش شده است.

به گزارش آهن نیک در اخبار بازار آهن ، میزان تولید فولاد خام جهانی از سال 1950 میلادی افزایش یافته است و این میزان از 189 میلیون در سال 1950 به حدود یک میلیارد و 808 میلیون تن در سال 2018 رسیده است. این آمار در شرایطی گزارش شده است که میزان تولید فولاد جهانی در سال 2010 میلادی حدود یک میلیارد و 433 میلیون تن بوده است. همچنین میزان تولید فولاد خام جهانی در سال 2005 میلادی رقمی معادل یک میلیارد و 148 میلیون تن بوده است.

در سال 2000 میلادی 850 میلیون تن،سال 1990 رقم 770 میلیون تن و در سال 1980 میلادی حدود 717 میلیون تن گزارش شده است. در حال حاضر کشور ما توانسته رتبه یازدهم را در تولید فولاد جهانی از آن خود کند که این امر به نوبه خود دستاورد مهمی می باشد که نشان دهنده قدرت بازار فولاد ایران به جهانیان می باشد. در حال حاضر بازار فولاد کشور متاثر از شرایط اقتصادی بوجود آمده و حاکم در کشور روند نسبتا بی ثباتی را در پیش گرفته است اما چنانچه وضعیت بوجود آمده، تحریم ها و بازار ارز بهبود یابد، شاهد بازگشت رونق به این بازار خواهیم بود. طی هفته جاری بازار فولاد و آهن کشور روند کاهشی را در پیش گرفت که دور از انتظار بوده است چرا که اکثر کارشناسان این حوزه عقیده داشتند که این بازار پس از تعطیلات عید فطر و با پایان یافتن ماه رمضان وارد فاز جدیدی از افزایش قیمت ها خواهد شد اما روند فعلی این بازار همه را متعجب کرده است.