دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

تاثیرات نوسانات نرخ دلار بر بازار آهن

تاثیرات نوسانات نرخ دلار بر بازار آهن
تاثیرات نوسانات نرخ دلار بر بازار آهن
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۸۶۳
  • تاریخ انتشار‌ : ۲۳ تیر ۱۳۹۸
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

به گزارش آهن  نیک در اخبار بازار آهن، هفته ای که گذشت شاهد بازگشت نسبی طوفان افزایش قیمت در بازار آهن الات بوده ایم. بطوری که قیمت مقاطع اهن افزایش 100 تا 200 تومانی را تجربه کردند. طبق اظهارات بسیاری از کارشناسان این حوزه، افزایش قیمت ها در بازار ناشی از تکانه های نرخ دلار در هفته گذشته بوده که با توجه به تاثیر مستقیم نرخ ارز بر بازار هایی همچون بازار فولاد و آهن، بالا رفتن قیمت ها دور از انتظار نبوده است.
پس از تحریم بازار فولاد کشور از سوی امریکا، طی ماه های اخیر شاهد فعالیت های صادراتی زیر پوستی از سوی تجار ایرانی بوده ایم که همین امر موجب شد تا اخبار کمتری از این حوزه به گوش رسید. براساس آخرین آمار بدست آمده از سوی متال بولتن ، قیمت شمش فولاد صادراتی ایران در اخرین قیمت اعلامی 375 تا 385 دلار به ازای هرتن فوب بوده است. کاهش میزان صادرات فولاد کشور موجب خواهد شد تا کشور با مازاد تولید مواجه شود که برای جلوگیری از این امر باید تمهیداتی صورت گیرد.
در شرایط فعلی عامل تعیین کننده قیمت ها میزان تقاضای واقعی در بازار می باشد که کاهش مجدد قیمت ها در روز های پایانی هفته گذشته و همچنین در اولین روز از هفته جاری نشان دهنده این امر می باشد.در حقیقت بازار بگونه ای پیش می رود که میزان تقاضای واقعی در بازار نسبت به میزان عرضه بسیار پایین تر بوده که همین امر سبب شده تا واحد های تولیدی در تکاپو برای جذب اندک تقاضای موجود در بازار برآیند. همه این عوامل دست به دست هم می دهند تا دامنه افزایش قیمت ها در بازار کوتاه تر شده و به نهایتا 24 ساعت رسد.
آینده بازار فولاد
سوالی که ذهن بسیاری از فعالان این بازار را مشغول کرده است، وضعیت بازار آهن فولاد طی هفته های اخیر می باشد. بسیاری از کارشناسان پیش بینی کرده اند که طی هفته جاری بازار فولاد وارد فاز جدیدی از قیمت ها نخواهد شد و احتمالا ثبات قیمت آهن الات بسیار زیاد می باشد. از سویی دیگر شما می توانید با رصد نرخ ارز اعلامی از سوی صرافی های معتبر و همچنین اخبار بدست آمده از سوی کمیته تنظیم بازار فولاد کشور مبنی بر اعمال تغییرات بر بازار فولاد و یا کنترل این بازار، از روند بازار فولاد در روز های آتی اطلاع پیدا کنید.