دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

تاثیر قیمت آهن بر بازار مسکن

تاثیر قیمت آهن بر بازار مسکن
تاثیر قیمت آهن بر بازار مسکن
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۸۴۵
  • تاریخ انتشار‌ : ۲۹ تیر ۱۳۹۸
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

سید علی مدرسی دبیر اتحادیه آهن فروشان یزد طی گفتگویی با اشاره به وضعیت بازار آهن آلات ساختمانی در صنعت ساخت و ساز اظهار داشت: طی سال های اخیر میزان استفاده از آهن الات بی کیفیت در ساختمان های وساز افزایش یافته است که دلیل اصلی آن افزایش قیمت آهن در بازار می باشد.
به گزارش آهن نیک در اخبار بازار آهن، طی دو سال گذشته قیمت آهن الات در حدود سه برابر افزایش قیمت داشته است بطوری که قیمت میلگرد آجدار از 1200 تومان به 5500 تومان رسیده است. اگرچه در حال حاضر قیمت میلگرد در کانال 4300 تومان قرار دارد.

سید علی مدرسی در ادامه با اشاره به تاثیرات قیمت آهن بر بازار مسکن عنوان کرد: از جمله معایب افزایش قیمت آهن بجز بالا رفتن نرخ مسکن می توان به کاهش کیفیت آهن الات مصرفی در ساخت و ساز اشاره نمود که تنها دلیل آن کاهش نرخ تمام شده بنا می باشد. این اتفاق یک اخطار جدی و نگران کننده است که باید برای کنترل آن راهکارهای مناسبی اتخاذ شود.
دبیر اتحادیه آهن فروشان درباره تاثیر مالیات بر ارزش افزوده خاطرنشان کرد:

یکی از بزرگترین مشکلات مصرف کنندگان پرداخت مالیات می باشد که درخواست مالیات سنگین از سوی اهن فروشان موجب شده تا پروانه کسب بسیاری از آن ها باطل شده و یا در حال خروج از شغل هایشان باشند.
در حال حاضر اغلب آهن فروشان که دارای سرمایه مناسبی هستند به مشاغل کاذب روی آورده اند که بدلیل عدم پرداخت مالیات برای آن ها جذابیت بالایی دارد. با توجه به اهمیت بالای اقتصادی تولید اهن الات در استان یزد و همچنین در داخل کشور و منطقه خاورمیانه، باید از این صنف مراقبت کرده و نگذاریم به علت مسائلی همچون مالیات بر ارزش افزوده این صنف رو به تعطیلی رود.
مدرسی در مورد شرایط ورود به صنف آهن الات اظهارداشت : میزان سرمایه ابتدایی برای ورد به صنف آهن فروشی حدود یک میلیارد تومان است که نیاز به حدود یک هزار متر مربع برای انبار و چهل نفر پرسنل دارد. با توجه به این هزینه ها در حقیقت این شغل صرفه اقتصادی ندارد.