دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

تحلیل بازار آهن از ابتدای سال 98

تحلیل بازار آهن از ابتدای سال 98
تحلیل بازار آهن از ابتدای سال 98
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۹۷۳
  • تاریخ انتشار‌ : ۲۶ تیر ۱۳۹۸
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

بازار آهن الات کشور طی سه ماهه اخیر سال نوسانات جدی را پشت سر گذاشته است بطوریکه در هر ماه شاهد تغییرات جدیدی در این بازار پر هیاهو بوده ایم. قیمت میلگرد آجدار و ورق در این بازار تقریبا نشان دهنده روند بازار می باشد. همانطور که مشهود است، در حال حاضر بازار اهن الات وارد فاز جدیدی از کاهش قیمت ها شده است که مهم ترین دلیل این کاهش قیمت افت نرخ دلار طی روز های اخیر می باشد. نکته ای که قابل توجه بوده و هنوز بسیاری از کارشناسان و تحلیل گران دلیل چرایی آن را درنیافته اند، کاهش یکباره و مستمر قیمت دلار می باشد که هر روزه شاهد کاهش بیشتر آن می باشیم.
به گزارش آهن نیک در اخبار بازار آهن، برخی از کارشناسان معتقد هستند که دوره افزایش قیمت ها به پایان رسیده و بازار های کالایی کشور همگی وارد فاز کاهشی شده اند و دیگر گنجایش افزایش نرخ ها در بازار وجود ندارد. اگرچه نمی توان به قطعیت در مورد ورند آتی قیمت ها صحبت کرد اما این نظر قابل تعمل می باشد. عده ای دیگر بر این عقیده اند که فاز کاهش قیمت ها تنها مقطعی بوده و طی روز های اخیر مجددا قیمت ها افزایش خواهد یافت. در حال حاضر این اتفاق موجب سردرگمی مردم در تمام بازار ها شده است.
مهم ترین موضوعی که در این میان مطرح می شود، عدم اعتماد مردم به بازار است. چرا که هر حرکتی در این بازار بی سروسامان امکان پشیمانی را به دنبال خواهد داشت. از این رو اکثر خریداران دست از خرید کشیده و منتظر مشخص شدن وضعیت بازار هستند.
خبرهای بازار آهن حاکی از کاهش قیمت میلگرد اجدار و رسیدن به مرز 4000 تومان می باشد. کارخانه پرشین فولاد امروز در حرکتی قیمت میلگرد خود را 4050 تومان اعلام نمود. قیمت قوطی پروفیل نیز پس از کاهش به زیر 6000 هزار تومان افت کرد. ورق های گالوانیزه در کارخانه ها کاهش 200 تومانی را تجربه کرده و تیرآهن در انبار تهران ثابت اعلام شد. اکثر کارخانه های نبشی و ناودانی فروش خود را بستند و کارخانه ناب تبریز نرخ محصولاتش را ثابت اعلام نمود.