دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

عدم افزایش تقاضا آهن با کاهش قیمت ها در بازار

عدم افزایش تقاضا آهن با کاهش قیمت ها در بازار
عدم افزایش تقاضا آهن با کاهش قیمت ها در بازار
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۷۴۳
  • تاریخ انتشار‌ : ۲۳ تیر ۱۳۹۸
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

اولین روز هفته جاری بازار آهن الات بی رمق به کار خود پایان داد بطوری که در بسیاری از حوزه ها از جمله میلگرد آجدار شاهد کاهش قیمت 20 تا 200 تومانی بوده ایم که همین امر موجب شد تا قیمت میلگرد ها به نرخ های منطقی کف بازار نزدیک تر شود. در روز شنبه قیمت کف بازار میلگرد اجدار که از سوی بسیاری از بنکداران اعلام می شد، در بازه 4050 تا 4200 تومان با احتساب مالیات بر ارزش افزوده بوده است.
به گزارش آهن نیک در اخبار بازار آهن ، در بخش تیرآهن، قوطی پروفیل و ورق نیز روند قیمت ها بر همین اساس پیش رفته است. ثبات قیمت ها و افزایش تخفیفات بکنداران برای فروش جنس هایشان و رسیدن قیمت محصولات فولادی به نرخ های کف بازار از جمله اتفاقات جالب این بازار در روز گذشته و در هفته آخر تیر ماه بوده است.
خبرهای بازار آهن حاکی از کاهش 30 تومانی شاخص قیمت میلگرد داخلی در روز شنبه نسبت به روز های پایانی هفته گذشته می باشد. طی روز های پایانی هفته سوم تیر ماه، شاخص قیمت میلگرد آجدار در بازار داخلی حدود 4260 تومان با احتساب مالیات و ارزش افزوده اعلام شد که این میزان در اولین روز از هفته چهارم با 30 تومان کاهش مواجه گردید.
اگرچه کاهش قیمت روزانه نرخ صرافی ها نیز در افت قیمت ها در بازار بی تاثیر نبوده است چرا که این روند کاهشی در دیگر بازار ها از جمله بازار سکه ، خودرو و مسکن نیز دیده شده است و همین امر موجب شده تا روند نزولی بازار اهن همچنان ادامه دار باشد. قیمت ارز یکی از تاثیرگذار ترین عوامل می باشد که موجب تکانه هایی در قیمت اهن الات می شود.
نکته قابل توجه این است که طی یک سال اخیر اکثر بازار ها از فاز افزایشی در حال ورود به فاز کاهشی هستند اما بازار فولاد کشور با توجه به سیاست های اعمال شده طی یک سال اخیر در ثبات بوده و در حال حاضر وارد دوره کاهش قیمت ها شده است. این اتفاق برای فعالان بخش خصوصی بسیار سخت بوده و این کاهش قیمت ها به هیچ عنوان موجب افزایش تقاضای داخلی نخواهد شد.

جستجو مطالب و خبر ها