دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

عوامل بازدارنده کاهش قیمت آهن آلات

عوامل بازدارنده کاهش قیمت آهن آلات
عوامل بازدارنده کاهش قیمت آهن آلات
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۸۱۵
  • تاریخ انتشار‌ : ۱۳ خرداد ۱۳۹۸
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

طی روزهای اخیر با وجود کاهش تقاضای واقعی در بازار داخلی خرید میلگرد و همچنین قرار گرفتن در ماه مبارک رمضان، قیمت میلگرد آجدار بطور میانگین در حدود 4300 تومان اعلام شده و نرخ آن با جود شرایط فعلی بیش از این کاهش نیافته است. اکثر کارشناسان دلیل این امر را تقاضای زیاد بین 8 تا 9 درصدی در بورس کالا می دانند که موجب شده تا قیمت های این محصول در بازار داخلی پایین تر از 4650 تا 4750 تومان اعلام نگردد.

به گزارش آهن نیک در اخبار بازار آهن ، بررسی ها نشان می دهد سه عامل زیر بر عدم کاهش قیمت های داخلی تاثیر گذار بوده اند. عامل ابتدایی را می توان حمایت حداکثری تولید کنندگان بخش خصوصی از قیمت های فعلی عنوان کرد. چرا که این روزها هزینه تولید محصولات فولادی برای تولید کنندگان بخش خصوصی از دیگر بخش های دولتی و نیمه دولتی بیشتر بوده است که همین امر موجب شده تا اکثر تولید کنندگان بخش خصوصی مانع کاهش قیمت آهن آلات در بازار و بورس شوند.

عامل دوم را می توان فاصله قیمت های بورس کالا و کف بازار دانست. در حقیقت برای کسب سود بیشتر نقدینگی ها را به سمت خرید از بورس کالا سوق داده اند. چنانچه زمانی قیمت های کف بازار دیگر جذابیتی برای حضور نقدینگی نداشته باشد، آنگاه نقدینگی از بازار جدا شده و موجب می شود تا نقش بنکداران در بازار کمرنگ شود. عامل سوم بازدارنده تغییر مسیر نرخ دلار نیمایی و به طور کلی تغییر استراتژی دولت در نرخ حوالجات ارزی و متعاقب آن تغییر خروجی اعداد و ارقام در محاسبات تعریف شده شیوه‌ نامه های اخیر تنظیم بازار فولاد بر اساس این گزاره ها می باشد.

اگرچه طی روزهای اخیر اعلام تحریم فولاد ایران توسط امریکا خود به تنهایی تاثیر بسزایی بر افکار عمومی و در نهایت بازار فولاد ایران گذاشته است اما در عمل گزارشات بدست آمده از حوزه‌ های صادراتی، این تحریم ها را تا حدودی کم اثر نشان داده و ثابت می کند که فولاد ارزان ایران همیشه خریدار خود را دارد.

جستجو مطالب و خبر ها