دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

مقایسه و عوامل موثر بر تفاوت کیفیت میلگرد ها

مقایسه و عوامل موثر بر تفاوت کیفیت میلگرد ها
مقایسه و عوامل موثر بر تفاوت کیفیت میلگرد ها
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۵۳۷
  • تاریخ انتشار‌ : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

مقایسه کیفیت میلگرد و عوامل موثر بر تفاوت کیفیت میلگردها

تفاوت کیفیت میلگردها به عوامل متعددی وابسته است. هر کدام از کارخانجات تولید کننده میلگرد، استراتژی خاصی برای آماده سازی انواع میلگردها دارند. شاید تفاوت اندک بین میزان کیفیت میلگرد باعث نامناسب بودن آن ها جهت استفاده در ساختمان سازی شود.به طور کلی میلگردها از فولاد ساخته می شوند. انواع ورق ها و مقطع ها از فولاد بدست می آیند. اما میلگردها یکی از مهم ترین محصولات بدست آمده از فولاد هستند.

برای آن که بتوانید تفاوت کیفیت میلگردها را بررسی کنید، بایستی به طور کامل میلگردها را بشناسید. بررسی خصوصیات میلگرد بدون داشتن اطلاعات امکان پذیر نخواهد بود.در این مقاله قصد داریم به طور کامل راجع به قیمت میلگرد ، تنوع کیفیت میلگردها و بهترین کارخانه های تولید کننده میلگرد بپردازیم.

اصلی ترین ویژگی میلگرد

اصلی ترین ویژگی میلگرد

میلگرد یا همان آرماتور یک مدل پروفیل توپر می باشد. در صورتی که می خواهید تفاوت کیفیت میلگردها را درک کنید، باید خصوصیات مهم میلگرد را بشناسید.به طور کلی ویژگی و خصوصیات میلگردها به نوع آن ها بستگی دارد. میلگردها در سه نوع پرفروش آج دار، ساده و کلاف تولید می شوند.

تمام این میلگردها استاندارد بندی می شوند. یعنی استاندارد میلگرد می تواند بین ۴ مدل باشد. این استانداردها روسی هستند. این کدهای استاندارد میلگرد می توانند راهنمای مناسبی برای انتخاب بهترین مدل میلگرد باشند. استاندارد سازی میلگردهای فولادی به صورت A1، A2، A3 و A4 نمایش داده می شود. در هنگام خرید میلگرد حتما به این استانداردها توجه کافی داشته باشید.ارتجاعی بودن دیگر ویژگی مهم میلگرد های فولادی محسوب می شود. برخی اوقات تفاوت کیفیت میلگردها از میزان الاستیسیته آن ها مشخص می شود.

عدم تغییر شکل یک خصوصیت فوق العاده مهم در میلگردها است. این خاصیت باعث می شود که در طول استفاده ی طولانی مدت دچار تغییر نشوند. بالا بودن ضریب انبساط تغییر شکل میلگرد در برابر افزایش دما را غیر ممکن می سازد.شاید میلگردها از نظر کیفیت تفاوت های اساسی با هم داشته باشند. اما همه ی آن ها در مقابل زنگ زدگی و خوردگی از خود مقاومت کافی نشان می دهند.مقاومت در برابر نیروی زیاد دیگر ویژگی برتر میلگرد فولادی محسوب می شود. همین استحکام بالا و مقاومت در مقابل نیروهای مختلف باعث شده کاربردهای گسترده ای داشته باشند.برای آشنایی با کاربردهای انواع میلگرد حتما در ادامه ی مقاله با آهن یکتا همراه باشید.

کاربردهای میلگرد

کاربرد میلگرد در مدل های مختلف، متفاوت است. میلگردهای ساده و آجدار با توجه به خصوصیات خود می توانند در صنایع مختلفی بکار گرفته شوند. میلگردهای آجدار به دلیل طراحی خاص خود در ساختمان سازی نقش پر رنگی دارند. شاید مهم ترین کاربرد میلگرد استفاده از آن در تهیه بتن های ساختمانی باشد. افزودن میلگردهای آجدار در آماده سازی بتن ها باعث بالا رفتن میزان مقاومت آن ها خواهد شد.  شاید برای شما هم جالب باشد که بدانید در ساخت تمام ایستگاه های مترو و اتوبوس از میلگرد استفاده شده است.آپارتمان های تجاری و مسکونی بلند، برج های تجاری و سوله های صنعتی هم از میلگرد ساخته شده اند.

تفاوت کیفیت میلگردها باعث می شود هر کدام برای یک هدف خاص مناسب باشند. برای مثال انواع میلگردهای ساده در مقایسه با مدل های آجدار گزینه مناسب ترین برای استفاده در ساخت تجهیزات خودرو می باشند.تولید قطعات ریز و اتصالات آپارتمانی نیز معمولا با میلگردهای ساده انجام می گیرد. دیگر کاربرد میلگرد را می توان در روکش ها دید. تفاوتی ندارد که چه نوع سازه فلزی دارید. برای قرار دادن یک روکش مناسب بر روی آن سازه، می توانید از میلگردهای ساده استفاده کنید.

تقویت ساختمان ها، سازه ها و محیط های مختلف را نیز به کمک میلگردها می توان انجام داد. یکی دیگر از کاربرد میلگرد را می توان افزایش امنیت ساختمان ها دانست. زمانی که در ساخت یک ساختمان از بتن های میلگردی استفاده شود، احتمال خیلی کمی برای ریزش آن در زلزله وجود خواهد داشت.البته شایان ذکر است که وزن میلگرد می تواند نقش عمده ای در کاربرد آن بگذارد.بعضی از مدل های خاص میلگرد کاربردهای متنوع تری دارند. برای مثال میلگردهای فایبرگلاس می توانند گزینه مناسب تری برای استحکام بخشی به برج های ساختمانی هستند.

تفاوت کیفیت میلگردها در کارخانجات مختلف

تفاوت کیفیت میلگردها در کارخانجات مختلف

استاندارد میلگرد قوانین خاصی را برای تولید این محصولات تعیین می کند. استاندارد بودن میزان وزن میلگرد از مهم ترین نکاتی است که در هنگام خرید باید به آن توجه نمود. یکی از عواملی که تفاوت کیفیت میلگردها را نشان می دهد، همین وزن محصول است.تفاوت کیفیت میلگردها در بازار باعث شده همه به دنبال کارخانه های برتر در این زمینه باشند. شاید هزاران شرکت در بازار آهن مشغول به فعالیت باشند. اما فقط تعدادی از آن ها می توانند میلگردهای فولادی با کیفیت را وارد بازار کنند.

کارخانه میلگرد ذوب آهن اصفهان و کارخانه میلگرد کویر کاشان دو مورد از بهترین ها در عرصه تولید میلگرد هستند. این دو شرکت می توانند نیاز اکثر صنایع موجود در کشور را تامین نمایند.تمام میلگردهای تولید شده در این کارخانه از کیفیت A1 برخوردار هستند. میلگردهای این دو شرکت بر اساس استاندارد میلگرد جهانی تولید می گردند. در این کارخانه ها وزن میلگرد تولیدی به صورت دقیق حساب می شود. یعنی دیگر نگرانی از بابت کم یا زیاد بودن میزان وزن میلگرد نخواهید داشت.تفاوت کیفیت میلگردها را بین محصولات شرکت های مختلف می توان دید. از فعال ترین کارخانجات در زمینه تولید و ارائه میلگرد می توان به شرکت میلگرد سمنان، شرکت میلگرد راد همدان، شرکت میلگرد پرشین فولاد، شرکت میلگرد آناهیتا گیلان، شرکت میلگرد سیادن ابهر و شرکت میلگرد امیرکبیر خزر اشاره نمود.

قیمت انواع میلگرد در کارخانجات برتر بازار آهن

قیمت انواع میلگرد در کارخانجات برتر بازار آهن

قیمت میلگرد در کارخانه چقدر است؟ چه عواملی بر قیمت میلگردها اثر می گذارند؟ چگونه می توان میلگرد با قیمت مناسب تهیه کرد؟ این ها سوالاتی هستند که در هنگام خرید میلگرد با آن مواجه خواهید بود.به طور کلی قیمت میلگرد با نوسان هزینه تامین مواد اولیه، تغییر خواهد کرد.میلگردها از فولاد تولید شده اند. از این رو قیمت فولاد اصلی ترین عامل در تعیین قیمت میلگردها محسوب می شوند.

وزن میلگرد، استاندارد میلگرد(بین A1 تا A4)، سایز میلگرد و حالت آن در قیمت نهایی اثرگذار هستند. میلگردها در سایزهای مختلف تولید شده اند. هر کدام از سایزها و حالت های میلگرد قیمت متفاوتی نسبت به دیگری خواهند داشت. حالت میلگردها معمولا به صورت شاخه ای می باشد.قیمت میلگرد به شرکت تولید کننده آن نیز بستگی دارد. در ادامه قیمت میلگرد دو کارخانه معتبر را با هم مقایسه خواهیم کرد.

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان

قیمت میلگرد ذوب آهن اصفهان در مقایسه با دیگر برندها کمی بالاتر خواهد بود. زیرا شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از مهم ترین قطب های فولاد در کشور محسوب می شود. محصولات تولید شده در این شرکت به اغلب کشورهای اروپایی صادر می شوند. کیفیت بالای محصولات کارخانه ذوب آهن اصفهان، دلیل اصلی استقبال از آن ها است.به جرات می توان گفت تفاوت کیفیت میلگردها در کارخانه میلگرد ذوب آهن با دیگر برندها، از زمین تا آسمان است. پس ایرادی ندارد هزینه بیشتری بیشتری برای خرید آن بپردازید.

در صورتی که می خواهید باکیفیت ترین انواع نبشی، تیرآهن، میلگرد فولادی و حتی ریل را تهیه کنید، به سراغ تولیدات شرکت میلگرد ذوب آهن بروید. انواع میلگردهای ساده و آجدار را می توانید به حالت شاخه ای و حتی وزنی خریداری نمایید.در طول سال به دلایل مختلفی قیمت فولاد تغییر می کند. بنابراین تغییر قیمت میلگردها نیز امری طبیعی خواهد بود.

قیمت میلگرد در کارخانه کویر کاشان

همه ی کسانی که در زمینه فولاد و محصولات مربوط به آن فعالیت دارند، چندین بار در طول روز قیمت میلگرد کویر کاشان را بررسی می کنند.کارخانه کویر کاشان نیز یکی دیگر از معتبرترین مراکز تولید کننده ی میلگرد در ایران است. قیمت میلگرد کویر کاشان با توجه به معیارهای مختلفی تعیین می گردد. نوع کاربرد میلگردها، استاندارد میلگرد و حتی خصوصیات آن می توانند بر قیمت نهایی اثرگذار باشند.

تفاوت کیفیت میلگردهای تولید شده در کارخانه کویر کاشان با میلگردهای متفرقه بسیار زیاد است. تمام میلگردهای تولید شده در کارخانه کویر کاشان، از استانداردهای جهانی پیروی می کنند. انجام دقیق مراحل تولید طبق اصول، استفاده از متریال درجه یک و بهره مندی از نیروهای تحصیل کرده و دارای تجربه در زمینه فولاد، دلایل پیشرفت شرکت میلگرد کویر کاشان می باشند.

قیمت انواع میلگرد

برای آن که از کیفیت فوق العاده ی میلگرد کارخانه کویر کاشان اطمینان حاصل کنید، می توانید با کارشناسان این کارخانه ارتباط بگیرید. قیمت میلگرد را هم حتما از طریق مراجع معتبر اخذ نمایید. سودجویان بسیاری برای بهره مندی از مشتریان بیشتر، میلگردهای متفرقه و بی کیفیت را به جای میلگرد کارخانه کویر کاشان به فروش می رسانند. با این کار سود بالایی دریافت می کنند.استاندارد میلگرد در کارخانه کویر کاشان شباهت بالایی به استاندارد جهانی میلگردها و محصولات فولادی دارد. از این رو می توانید با خیالی آسوده از میلگردهای این کارخانه استفاده کنید. در ضمن به یاد داشته باشید که

با یک بار استفاده از محصولات این کارخانه، متوجه تفاوت کیفیت میلگردها خواهید شد. میلگردهای درجه یک در ایران و حتی خاورمیانه را می توانید از کارخانه ذوب آهن اصفهان و کارخانه کویر کاشان خریداری نمایید.

جستجو مطالب و خبر ها