دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

چگونگی تولید آلومینیوم و عواملی که بر قیمت آن تاثیر گذارند؟

چگونگی تولید آلومینیوم و عواملی که بر قیمت آن تاثیر گذارند؟
چگونگی تولید آلومینیوم و عواملی که بر قیمت آن تاثیر گذارند؟
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۶۰۴
  • تاریخ انتشار‌ : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

آلومینیوم چیست؟

آلومینیوم دومین عنصر روی زمین بعد از اکسیژن از نظر فراوانی می باشد، که در کاربردهای مهندسی از اوایل قرن 19 به صورت یک رقیب برای سایر فلزات در آمده است و دارای صرفه اقتصادی می باشد. با توجه به نیاز صنعت به مواد با خواص منحصر فرد و آلیاژهای آن، آلومینیوم می تواند بر روند رشد تولید و استفاده از مواد جدید به شدت تاثیرگذار باشد. اولین کاربرد اقتصادی آلومینیوم، موارد بی سابقه ای مثل قاب آینه ها، پلاک خانه ها و سینی های پذیرایی بود. وسایل آشپزی نیز همچنین جزو اولین بازارهای عمده آلومینیوم بودند. در حال حاضر آلومینیوم در کاربردهای گوناگون به حدی رشد خواهد کرد که عملا هر جنبه ای از زندگی مدرن به طور مستقیم یا غیر مستقیم متاثر از این فلز خواهد بود. در بازار فلزات آلومینیوم بعد از آهن و فولاد دومین مقام را به خود اختصاص داده است. رشد سریع صنعت آلومینیوم به ترکیبی از خواص منحصر به فرد این فلز نسبت داده می شود که یکی از کاربردی ترین مواد مهندسی و سازه ای می باشد. اخیرا توجه خاصی به آلومینیوم و دیگر فلزات کم دانسیته به عنوان مواد مهندسی برای ناوگان حمل و نقل شده است که بر کاهش مصرف سوخت تاثیرگذار خواهد بود.

کاربرد آلومینیوم چیست؟

ورق آلومینیوم ، پرکاربردترین نوع  صنعتی این فلز  است (جهت مشاهده قیمت ورق آلومینیوم کلیک کنید) که در مواردی همچون هوافضا (پوسته هواپیما) ، حمل و نقل (ورق بدنه اتومبیل) ، بسته­بندی (اجسام و انتهای قوطی) و ساخت و ساز (نمای ساختمان) استفاده می­شود. همچنین از این ماده معمولاً برای ساخت­های سبک ، تعمیرات کامیون و تریلر ، پنل بدنه اتومبیل ، محفظه ، ماشین سازی و کاربردهای گسترده در ساخت و ساز ، هوافضا و دفاعی استفاده می شود. در بسته­بندی از ورق آلومینیوم برای تولید قوطی و بسته­ها استفاده می­شود. در حمل و نقل ، از ورق آلومینیوم برای ساخت تابلو برای بدنه خودرو و تریلر و تراکتور استفاده می­شود. از ورق آلومینیوم در وسایل خانگی و وسایل آشپزی نیز استفاده می­شود. در ساختمان­سازی برای مواردی همچون ناودان، سقف،سایبان کاربرد دارد.

آلومینیوم چگونه تولید میشود؟

تولید ورق آلومینیوم معمولاً به همان روش صفحه است اما ورقه از طریق ماشین بطور متناوب پیچیده می­شود تا ضخامت آن در سیم­ پیچ در انتهای خط کاهش یابد. این سیم­پیچ­ ها بطور مکرر سر پیچیده می­شوند و از چندین ماشین­ غلتان عبور می­کنند. سیم­پیچ­ها ممکن است در یک کوره گرم شوند تا برای برای رول سردتر یا تولید خواص مکانیکی مطلوب، نرم گردند. رول سرد آخرین مرحله برای برخی از ورق­هاست، اما انواع دیگر برای افزایش استحکام، در معرض دمای بسیار بالاتر قرار می­گیرند.

انواع ورق آلومینیوم از نظر ظاهر:

  • ورق آلومینیوم ساده
  • ورق آلومینیوم آجدار
  • ورق آلومینیوم رنگی
  • ورق‌ کامپوزیتی
  • ورق‌ آلومینیوم فرم‌دار (مانند ورق‌های کرکره‌ای و ذوزنقه‌ای)
  • ورق‌ آلومینیوم امباس و لوزی
  • ورق‌ آلومینیوم پانچ‌شده
  • ورق‌ آلومینیوم خش‌دار(قلم‌مویی)

عوامل موثر در قیمت آلومینیوم

قیمت آلومینیوم بسته به شرایط موجود در صنایع اصلی آن در نوسان است.                                        
یکی از رایج ترین عواملی که بر قیمت آلومینیوم تأثیر می گذارد ، تقاضای برق در هر منطقه است. فرآیند ذوب مورد استفاده برای تولید آلومینیوم به مقدار زیادی انرژی نیاز دارد و تغییرات در قیمت برق مستقیماً بر هزینه آلومینیوم تأثیر میگذارد.این میتواند منجر به جا به جایی یا حتی خاموش شدن کامل کارخانه های ذوب شود. در کشورهای پیشرفته ، حمل و نقل بزرگترین بازار آلومینیوم است ، به ویژه در اتومبیل و هوا فضا. پیشرفت در مواد جدید سبک تر و در دسترس بودن آنها در نهایت تقاضای آلومینیوم و متعاقباً قیمت آن کاهش خواهد یافت. شرکت های هواپیمایی در حال گسترش استفاده از مواد کامپوزیت الیاف کربن جدید با هدف کاهش مصرف آلومینیوم از 50 به 20 درصد هستند. این امر بدون شک تأثیر بسزایی در بازار آلومینیوم و قیمت آلومینیوم خواهد داشت. دومین صنعت بزرگ آلومینیوم بازار ساختمان و ساخت و ساز است ، جایی که تقاضا در کشورهای در حال توسعه هنوز بسیار زیاد است – آلومینیوم تا 30 درصد از مصالح ساختمانی را در اینجا تشکیل می دهد. طبیعت نامنظم صنعت ساختمان بر قیمت آلومینیوم تأثیر می گذارد ، زیرا رشد ساخت و ساز قیمت را افزایش می دهد و جمع شدن ساختمان قیمت را کاهش می دهد. 

علی رغم تکیه آلومینیوم به چنین بازارهای متغیری ، قیمت این مواد در تمام مدت بالا است. سهام تولید کمترین میزان موجود در دهه های گذشته است و فعالیت های شدید ساختمانی در کشورهایی مانند هند و چین تقاضای آلومینیوم را به میزان قابل توجهی افزایش داده است. این روند برای سایر فلزات مانند مس ، روی و سرب نیز مشهود است. با توجه به مصرف جهانی و تولید این مواد ، قیمت مواد اولیه بسیار حساس به تغییر در اقتصاد و نرخ ارز است. رکود اقتصادی ، رشد سریع اقتصاد چین و سقوط تدریجی دلار همه عواملی هستند که باعث می شوند قیمت آلومینیوم با گذشت زمان دچار نوسان شود.برای چنین کالای جهانی تعجب آور نیست که قیمت آلومینیوم به اندازه مکان های تولید و فروش متغیر است. قیمت ها در اقتصادهای پیشرفته پایدارتر است. اما تا زمانی که از آن در صنایع عظیم حمل و نقل و ساخت و ساز جهانی استفاده شود ، قیمت آن به ناچار با نوسانات بازار فعلی گره خواهد خورد.

انواع محصولات آلومینیومی

  • شمش آلومینیوم
  • ورق آلومینیوم
  • پروفیل آلومینیوم
  • میلگرد آلومینیوم
  • شش پر آلومینیوم
  • چهارپهلو آلومینیوم
  • تسمه آلومینیوم
  • لوله آلومینیوم

آهن استیل یکتا با داشتن کادری حرفه ای و متخصصین از مشاوره تا تحویل بار در مقصد مورد نظر شما و همراه شماست تا لذت خریدی آسوده را تجربه کنید.
به دلیل تجربه و بیش از 15 سال سابقه در حوزه خرید و فروش آهن آلات با داشتن کادری مجرب ، حرفه ایی و تخصصی و مشتریان ارزشمندی که در سراسر کشور در کنار این مجموعه هستند ،ارائه گواهی های مختلف و امکان بازدید قبل از خرید ، مواردی است که ما را معتبر و قابل اعتماد ساخته است .
شرکت آهن استیل با توجه به نیاز های مشتریان سعی بر تشکیل زیر مجموعه های خدمات رسان جهت تسهیل در امر خرید و فروش آهن آلات و فولاد های آلیاژی نموده است.
آهن استیل یکتا با 15 سال سابقه موفق افتخار همکاری با کارخانه های تولید انواع آهن الات و فولاد در سراسر کشور را داشته و در حال حاضر با کارخانه های میلگرد ذوب آهن اصفهان - فولاد فایکو - فولاد میانه - شاهرود - نیشابور - پرشین فولاد - ظفر بناب - بردسیر کرمان - حسن رود - سیرجان حدید. درحال همکاری میباشد و مشتریان میتوانند در قسمت قیمت میلگرد , سایز و ابعاد مختلف را مشاهده کنند.
برای ارسال بار هیچ محدودیتی وجود ندارد و طبق توافق فی مابین و هماهنگی با مشاوران ما میتوان زمان و ساعت را مشخص کرد.
موارد موثر بر قیمت حمل و نقل:مسافت و وزن کالا-نوع کالا-تعداد محل های بارگیری.

جستجو مطالب و خبر ها