دسته بندی محصولات
برندها

قیمت ورق سیاه کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

آیا نیاز به مشاوره برای خرید دارید ؟
ورق سیاه کارخانه فولاد مبارکه اصفهان

در کشور ما ورق های فولادی از جمله ورق سیاه (یا ورق گرم)، ورق روغنی، ورق اسید شوئی و ورق گالوانیزه به وفور تولید می گردد.از برترین تولید کننده ورق آهنی شرکت فولاد مبارکه اصفهان می باشد که در ترازی جهانی در صنعت فولاد فعالیت دارد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان جزء بزرگ‌ ترین تولیدکنندگان قطعات فولادی در کشور به شمار می&zwn... ادامه مطلب

تاریخ بروزرسانی : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران در مورد این محصول

۰
ارسال نظر شما

در کشور ما ورق های فولادی از جمله ورق سیاه (یا ورق گرم)، ورق روغنی، ورق اسید شوئی و ورق گالوانیزه به وفور تولید می گردد.از برترین تولید کننده ورق آهنی شرکت فولاد مبارکه اصفهان می باشد که در ترازی جهانی در صنعت فولاد فعالیت دارد.

شرکت فولاد مبارکه اصفهان جزء بزرگ‌ ترین تولیدکنندگان قطعات فولادی در کشور به شمار می‌رود و همیشه از نظر تولید محصولات با کیفیت بالا و ممتازو سرآمد بوده است.فولاد مبارکه، تأمین کننده مواد اولیه حدود 3000 کارگاه تولیدی و کارخانه در کشور است و به دلیل رعایت استاندارد های جهانی تولید فولاد، بخش عمده ای از این تولیدات به دیگر کشورها صادر می شود.

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

شرکت فولاد مبارکهٔ اصفهان در ۲۳ دی ماه ۱۳۷۱ احداث شد و اکنون یکی از بزرگ‌ ترین واحدهای صنعتی و بزرگترین مجتمع تولید فولاد در ایران است. این شرکت در زمینی به مساحت ۳۵ کیلومتر مربع در نزدیکی شهر مبارکه و در ۷۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اصفهان واقع شده‌است. نخست هدف از ساخت مجتمع فولاد مبارکه، طرح‌ توسعه ذوب‌آهن اصفهان بوده که پس از انقلاب طرح ساخت آن به‌شکل شرکتی مستقل از ذوب‌آهن به اجرا درآمد. به‌ علاوه در طرح اولیه که پیش از انقلاب تدوین گردید قرار بود ۹۰٪ تجهیزات و ماشین‌آلات فولاد مبارکه توسط ماشین‌سازی اراک ساخته شود.

یکی از شرکت های بزرگ فولادی در کشور فولاد مبارکه اصفهان می باشد .این کارخانه انواع محصولات فولادی را تولید می کند.یکی از محصولات این شرکت ورق سیاه است که به دو صورت شیت و کلاف به بازار عرضه می شود. ورق های سیاه این شرکت از آلیاژهای مختلفی تشکیل شده و برهمین اساس کیفیت آنها نامگذاری می شود. ورق سیاه فولاد مبارکه در ضخامت های 2  تا 15 میلی متر به بازار عرضه می شود.

تنها کارخانه ای که تولید ورق سیاه را از صفر تا صد انجام می دهد کارخانه فولاد مبارکه اصفهان می باشد.این کارخانه تولیدی در ابتدای امر اسلب مورد نیاز خود را تولید می کند

و بعد از آن عملیات نورد گرم را بر روی همین اسلب ها انجام می دهد. و آن را به صورت های رول و شیت وارد بازار می کند و به همین روش ورق های تولیدی را در ابعاد مختلف تولید می کند و روانه بازار می شود.

ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

مشخصات ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

تولید این ورق معمولاً به شکل رول انجام میشود و به صورت لایه‌های در هم پیچیده به بازار عرضه می گردد. گاهی اوقات عرضه این ورق‌ها به شکل شیت هم نیز انجام می‌شود که در این صورت شیت با ابعاد از قبل مشخص شده و برش داده می‌شود. هر چه ضخامت این ورق‌ها افزایش پیدا کند، خاصیت انعطاف‌پذیری و شکل‌پذیری آنها کاهش پیدا می کند. معمولاً از این ورق‌ها به تنهایی استفاده نمی‌شود و این محصولات به عنوان بخشی از مواد تشکیل‌دهنده قطعات فولادی و پروفیل و از جمله تیرآهن‌ها و گاردریل و در صنایع و ساخت تجهیزات بزرگ وصنایع کشتی سازی و ... به کار می‌روند.

برای تولید ورق سیاه از روش گرم استفاده می شود به همین دلیل است که ظاهر ورق بعد از خروج از خط تولید به رنگ سیاه می باشد و دارای آلودگی سطحی و پوسته پوسته است. فلز تحت حرارت بالا و فشار قرار می گیرد و با سرد و گرم شدن های پی در پی ممکن است اکسید شود و زنگ زدگی های سطحی بر روی آن نمایان شود. این در حالی است که برای ساخت برخی محصولات از نورد سرد استفاده می شود و در آن م ظاهر فلز براق و تمیز و صیقلی و روغنی شکل است.

 اما ورق سیاه از نظر کیفیت و خصوصیات فنی نیز به صورتی است که برای کاربردهای ساختمانی بسیار مناسب است،انعطاف پذیری و نرمی آن قابل قبول است و مقاومت کششی خوبی دارد، و به راحتی قابل جوشکاری می باشد بنابراین می توان با ابزارهای مناسب و مخصوص بر روی آن عملیات خمکاری، برشکاری، جوشکاری و پانچ کرد و به اشکال و اندازه های مختلف تبدیل نمود

مشخصات ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

کاربرد ورق سیاه اصفهان

ورق سیاه از محصولات تولید شده از آهن بوده و در زمینه صنایع مختلف محصولی کاربردی به شمار می رود. به علت پر کابرد  بودن انواع ورق سیاه تقاضا هم برای این نوع محصول بسیار بالاتر می باشد، بنابراین شرکت ها و کارخانجات بسیاری در زمینه تولید و عرضه این محصول در حال فعالیت هستند.

کاربرد ورق سیاه فولاد مبارکه در صنایع ایران بسیار گسترده و وسیع است . از مهم ترین علل مرغوبیت ورق سیاه فولاد مبارکه می توان به  مرغوبیت بالا  مواد اولیه مورد استفاده در تولید آن اشاره کرد. میزان کیفیت مواد اولیه رابطه ی مستقیمی با میزان کیفیت محصول نهایی دارد. و همچنین رعایت اصول تولید از جمله عوامل مهم در میزان کیفیت محصول نهایی می باشد.

 ورق سیاه فولاد مبارکه به علت ضخامت پایین و کیفیت بالایی که دارد بیشتر در ساخت وسایل خانگی و خودرو سازی ، ساخت انواع قوطی و پروفیل و ساخه لوله و تانکر سازی کاربرد دارد و بسیار مورد مصرف قرار می گیرد .

کاربرد ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

کاربرد ورق سیاه فولاد مبارکه را می توان در موارد زیر دسته بندی کرد

ورق برشی فولاد مبارکه

ورق‌های برشی از ورق‌های پرمصرف و پرکاربرد فولاد مبارکه هستند که با فناوری خاصی برش داده می‌شوند. ورق‌های این نوع به صورت شیت در بازار موجود است و شناسایی آنها اغلب با دو شاخص صورت می گیرد ST37 و ST52.

ورق‌های با ضخامت بالاتر با دستگاه هوا و ورق‌های با ضخامت پایین تر با گیوتین برش داده می‌شوند

انواع ورق سیاه فولاد مبارکه

انواع ورق سیاه فولاد مبارکه به صورت رول و شیت در بازار عرضه می شود. در حالت شیت ورق به صورت صفحه های با ابعاد مشخص شده برش داده می شود و در حالت رول هم ورق به صورت لایه های در هم پیچیده شده بسته بندی می شود. معمولا پوششی از روغن به منظور براق شدن و جلوگیری از زنگ زدن روی سطح ورق خورده می شود. همچنین استانداردهای متنوعی از ورق سیاه وجود دارد.

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه اصفهان

قیمت ورق سیاه به دلیل  کیفیت بالایی که دارد از ورق های تولیدی در سایر کارخانه های تولید ورق که در ایران فعالیت می کنند بالاتر است. البته هر کارخانه به علت شرایطی که دارد قیمت ورق سیاه تولیدی خود را مشخص می کند.کیفیت یکی از مهمترین معیار های تعیین کننده قیمت ورق سیاه فولاد مبارکه است.

ابعاد و ضخامت یکی دیگر از فاکتور های تعیین کننده قیمت هستند. ورق نازک بار معمولا به ازای هر کیلوگرم ، قیمت بالاتری نسبت به ورق ضخیم بار دارد ورق شیت نیز به علت انجام عملیات برش روی آن از ورق رول قیمت بالاتری دارد.

قیمت روز ورق سیاه تحت تاثیر عوامل بسیاری قرار دارد و بر قیمت سایر محصولات فولادی هم تاثیر می گذارد. عواملی همچون حمل و نقل، هزینه های مربوط به نیروی انسانی ، قیمت انرژی و مواد اولیه ،میزان تولید  شرایط سیاسی و تحریم ، صادرات و عرضه و تقاضا می تواند بر قیمت روز ورق سیاه فولاد مبارکه تاثیر گذار باشد.

کارخانه فولاد مبارکه به عنوان مهمترین و بزرگ ترین مرکز تولید و عرضه کننده ورق فولادی در ایران و مهمترین مرجع برای تعیین قیمت روز ورق می باشد.برای دریافت قیمت های بروز ورق سیاه کارخانه فولاد مباکه اصفهان با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید. آهن یکتا تضمین بهترین قیمت ورق سیاه اصفهان را به شما مشتری عزیز میدهد.