دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

پیش بینی وضعیت بازار آهن در هفته جاری

پیش بینی وضعیت بازار آهن در هفته جاری
پیش بینی وضعیت بازار آهن در هفته جاری
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۷۷۳
  • تاریخ انتشار‌ : ۱۵ تیر ۱۳۹۸
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

از حدود یک هفته اخیر شاهد کاهش قیمت آهن آلات در بازار آهن بوده ایم بطوری که این کاهش قیمت موجب شد تا بازار شکلی جدید به خود گرفته و شاهد افزایش نسبی سطح معاملات باشیم.
به گزارش آهن نیک در اخبار بازار آهن ، طی گزارشات بدست آمده از وضعیت بازار آهن سوی بسیاری از کارخانجات تولیدی مقاطع آهن، قیمت میلگرد آجدار بیشترین افت قیمت را در میان دیگر محصولات فولادی داشته است. اگرچه قیمت قوطی پروفیل نیز کاهش نسبتا مناسبی داشته است. دیگر محصولات فولادی نیز به نسبت با شیب ملایم تری کاهش قیمتی را تجربه نمودند.
با توجه به اینکه در اولین روز از هفته سوم تیر ماه قرار داریم، هنوز روند قیمت ها در این هفته مشخص نشده است اما شنیده ها حاکی از ادامه روند کاهش قیمت ها در بازار می باشد. این در حالی است که در برخی مبادی شاهد نشانه هایی از افزایش قیمت بوده ایم اما این نشانه ها بگونه ای نبوده که بتواند موجب تغییر یکبار روند بازار گردد. در شرایط فعلی تنها عاملی می تواند موجب تکانه های بازار گردد افزایش قیمت دلار می باشد که این عامل خود به تنهایی بازار را به لغزه می اندازد.
از طرفی دیگر روند نزولی قیمت ها در بازار موجب ایجاد مشکلات مالی بسیاری برای برخی از واحد های فروش و تولید داخلی خواهد شد چرا که تا کنون و تا اواسط اردیبهشت ماه بازار آهن الات در شرایط افزایش قیمت بسر می برده است و پس از آن وارد فاز کاهشی شد که همین امر موجب ایجاد مشکلات مالی بسیاری می شود که اکثرا برای فرار از این اتفاق بازار سازی کرده و یا روب به سفته بازی می آوردند.
مورد دیگری که وجود دارد تاریخ انقضای سفته بازی در بازار می باشد و چنانچه از سوی عوامل جانبی همچون نرخ دلار مورد حمایت قرار نگیرد چندان قدرتمند نبوده و بسرعت از حرکت باز می ایستد.

با توجه به همه شرایط یاد شده، قیمت های امروز می تواند تعیین کننده روند بازار باشد. نکته دیگری که می توان به آن اشاره نمود میزان حجم معاملات در بورس کالا می باشد که طی هفته های اخیر نبستا پرحجم بوده و می تواند تا حدودی رشد تقاضا را کم‌ اثر جلوه دهد ولی قطعا رشد تقاضا در این بازار نسبتا ضعیف بی‌اثر نخواهد بود.

جستجو مطالب و خبر ها