دسته بندی محصولات
برندها

قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان

آیا نیاز به مشاوره برای خرید دارید ؟
ورق روغنی فولاد مبارکه اصفهان

فرآیند ورق روغنی

ورق روغنی کارخانه فولاد مبارکه یک فرآیند صنعتی است که برای تغییر خواص مواد ورق ها یا نوارهای فلزی استفاده می شود. مزایای اصلی نورد سرد این است که منجر به سطح صاف تر، دقت ابعادی بیشتر و افزایش سختی می شود.

نورد یکی از وظایف مهم صنعت فولاد است. این یک فرآیند ساخت فولاد است که شامل عبور فلز از میان یک جفت غلتک است... ادامه مطلب

تاریخ بروزرسانی : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران در مورد این محصول

۰
ارسال نظر شما

فرآیند ورق روغنی

ورق روغنی کارخانه فولاد مبارکه یک فرآیند صنعتی است که برای تغییر خواص مواد ورق ها یا نوارهای فلزی استفاده می شود. مزایای اصلی نورد سرد این است که منجر به سطح صاف تر، دقت ابعادی بیشتر و افزایش سختی می شود.

نورد یکی از وظایف مهم صنعت فولاد است. این یک فرآیند ساخت فولاد است که شامل عبور فلز از میان یک جفت غلتک است. دو نوع اصلی فرآیند نورد وجود دارد: نورد تخت که محصول نهایی یک ورق است. نورد پروفیل که محصول نهایی یک میله است. نورد سرد که به آن ورق روغنی گفته می شود همیشه با نورد گرم شروع می شود. نورد گرم به فرآیند نورد فولاد در دمایی معمولاً بالای 900 درجه سانتیگراد، که این اجازه می دهد تا ورق های فولادی در اندازه های بزرگتر و ضخیم تر ساخته شوند که برای ساخت ریل های راه آهن، تیرهای بزرگ ایده آل است.

ورق روغنی فولاد مبارکه محصول نورد گرم را می گیرد و آن را بیشتر پردازش می کند. پس از نورد گرم، فولاد تا دمای اتاق خنک می شود، سپس از غلتک های سرد در دمایی کمتر از دمای یخ زدگی مجدد آن عبور می کند. این فرآیند نورد آنیلینگ نامیده می شود و تنش را کاهش می دهد و منجر به استحکام تسلیم بالاتر و سختی بیشتر می شود.

ابعاد ، اندازه ، ضخامت ، قیمت

ورق روغنی فولاد مبارکه معمولاً دارای ضخامت سنج هایی است که فولاد را هنگام خروج از غلتک ها بررسی می کند. آسیاب های معکوس به گونه ای طراحی شده اند که می توان فولاد را با استفاده از غلتک هایی که هر بار نزدیک تر و نزدیک تر می شوند تا به ضخامت مورد نظر برسد، چرخانده و به عقب هل داد. آسیاب های چند پایه دارای سه تا شش جفت غلتک در یک سری هستند که هر یک از پیش تنظیم شده اند تا ضخامت را تا رسیدن به ضخامت نهایی تا درصد مشخصی کاهش دهند معمولا برای این منظور از روغن یا آب استفاده می شود.

ضخامت فلز حاصل معمولاً بین 0.12 تا 2.5 میلی متر است. به همین دلیل در قوطی نوشیدنی یا پانل خودروهای سبک وزن، هواپیماهای سبک و غیره استفاده می شود.

 قیمت ورق روغنی فولاد مبارکه

ورق روغنی کارخانه فولاد مبارکه که مدرن و کارآمد است می تواند ورق ها یا نوارهای روغنی را با سرعت حداکثر 4 متر بر ثانیه بغلتاند و آسیاب های پشت سر هم که به طور مداوم کار می کنند می توانند سالانه تا 2.5 میلیون تن فولاد نورد سرد تولید کنند.

مزایای و ویژگی 

دقت ابعادی بیشتر، سختی تا 20% بهبود یافته است، افزایش قدرت تسلیم، افزایش استحکام کششی، سطح بهبود یافته، صافی بهبود یافته، ساختار دانه نورد سرد.

نتیجه ورق روغنی کارخانه فولاد مبارکه که با افزایش سختی شناخته می شود را نباید با فرآیند عملیات حرارتی که به عنوان تمپرینگ شناخته می شود، اشتباه گرفت. لایه سطحی درفلز نورد شده فقط 1% کاهش می یابد و این کار ممکن است برای جلوگیری از چروک شدن سطح لازم باشد. سطح انعطاف پذیری را افزایش می دهد. یکی دیگر از مزایای اصلی نورد سرد راحت خم شدن مواد نهایی است. فلز کاملا سخت تا حداکثر 45 درجه، نیمه سخت تا 90 درجه خم می شود و یک چهارم سخت می تواند درست به سمت خود خم شود. این واقعیت که مواد شکسته نمی شوند، آن را برای بسیاری از کاربردهایی که نیاز به خم شدن و شکل دادن به مواد دارند، مفید می کند.

مرایا و ویژگی ورق روغنی فولاد مبارکه

ورق روغنی کارخانه فولاد مبارکه فرآیندی است که فلز را در دماهای کمتر از دمای یخ زدگی مجدد آن از طریق غلتک ها عبور می دهد. این باعث می شود که استحکام فلز افزایش یابد. این امر با ایجاد نقص در ساختار کریستالی فلز و ایجاد یک ریزساختار سخت شده که از لغزش بیشتر جلوگیری می کند به دست می آید. این امر نورد سرد را نسبت به نورد گرم فرآیندی پرهزینه و کار فشرده تر می کند. نورد سرد همچنین می تواند اندازه دانه فلز را کاهش دهد. برای ایجاد ورق فلز از نورد گرم و نورد سرد استفاده می شود. با این حال، نورد سرد ورقه های نازک تری که  اغلب برای ساخت قوطی های نوشیدنی استفاده می شود.

فرق فولاد ضد زنگ "نورد سرد" و سایر فلزات چیست؟

نورد سرد اغلب برای پردازش فولاد ضد زنگ و برای تغییر ساختار فلزات استفاده می شود. فولاد ضد زنگ نورد سرد به عنوان یک ماده خام کاربردهای گسترده ای در مهندسی پزشکی، هوافضا و خودرو دارد.

 

انواع مختلف فولاد ضد زنگ که اغلب نورد سرد می شوند عبارتند از

آیا فلزات غیر از فولاد می توانند از ورق روغنی کارخانه فولاد مبارکه سود ببرند؟

اگرچه ورق روغنی اغلب بر روی فولاد استفاده می شود، بسیاری از آلیاژها و فلزات را می توان برای تغییر ساختار کریستالی آنها نورد سرد کرد. استحکام فلز و پرداخت سطحی آن را افزایش می دهد و باعث کاهش شکل پذیری می شود. همین امر در مورد ورق فلزی که به صورت سرد کشیده شده یا نورد شده است صدق می کند. با این حال، هنگامی که فلز آنیل شد، آماده استفاده به روش های مختلف است.

ضخامت ورق روغنی کارخانه فولاد مبارکه

عملیات سطح نهایی برای ورق و ورق نورد سرد

هنگامی که فولاد نورد سرد می شود، صافی و ضخامت سطح ایجاد می شود، و همانطور که در اثر تغییر شکل سرد سخت و خواص آن بازیابی شود. هنگامی که تحت اتمسفر باز پردازش می شود، یک لایه نازک اکسید روی سطح تشکیل می شود. این لایه اکسیدی باید در حمام اسید برداشته شود. سطح ورق پردازش شده با این روش به خاکستری نقره ای نیمه کدر تبدیل می شود و فرآیند تکمیل به عنوان 2D (D=Dull – بی رنگ، مات) شناخته می شود. در نتیجه این فرآیند، مقدار Ra 0.2 - 1 میکرومتر می شود. این مقدار با افزایش ضخامت ورق افزایش می یابد. از این روش در تولید تجهیزات صنعتی، لوله استفاده می شود.

ورق سرد نورد شده و آنیل شده با کمی عملیات نورد بین رول های صیقلی، سطح صاف تری به دست می آورد. در نتیجه این فرآیند، یک تصویر سطح خاکستری نیمه براق تشکیل می شود. این فرآیند به عنوان رولینگ پوسته یا 2B (B=birght – روشن) شناخته می شود. در نتیجه فرآیندی که در تولید تجهیزاتی با سطوحی که به راحتی تمیز می شوند برای استفاده در صنایع غذایی استفاده می شود، مقدار Ra به 0.1 - 0.5 um تبدیل می شود. همانطور که می بینید، ورق روغنی کارخانه فولاد مبارکه را می توان در بسیاری از موارد و در بسیاری از صنایع مورد استفاده قرار داد.