دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

بهترین فعالان در تولید لوله مانیسمان

بهترین فعالان در تولید لوله مانیسمان
بهترین فعالان در تولید لوله مانیسمان
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۳۱۰
  • تاریخ انتشار‌ : ۱۵ مهر ۱۴۰۱
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

معرفی لوله مانیسمان

لوله مانیسمان نوعی از لوله های پرکاربرد و پرمصرف در صنایع مختلف می باشد. این محصول درز جوش نداشته و با داشتن استحکام بسیار بالا نسبت به لوله های درزدار از فروش و تقاضای بالایی برخوردار می باشد. لوله های مانیسمان برای استفاده در صنعت کاربرد گسترده ای را به خود اختصاص داده و به خصوص برای انتقال سیالات با فشار و دمای بالا از کارایی قابل توجهی بهره مند است. آهن آلات و تمامی محصولات فولادی به عنوان پرمصرف ترین انواع آیتم ها و متریال ها در صنایع مختلف شناخته می شوند. این محصولات در انواع مدل ها و طرح های مختلفی تولید و عرضه می شوند، که هر یک دارای ویژگی ها و خصوصیات متفاوتی را دارا هستند. استفاده از انواع آهن آلات برای بخش خاصی از صنعت، فواید و مزیت های بسیاری را به دنبال دارد. برای مثال استفاده از محصولات فولادی از جمله لوله مانیسمان در ساخت و ساز و صنعت نفت، گاز و پتروشیمی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

لوله مانیسمان یا همان لوله های بدون درز نسبت به لوله های درزدار از مزیت های بسیاری برخوردار بوده و ساختار متفاوتی را داراست. توجه داشته باشید که حتی اگر از فرآیند جوشکاری در طراحی لوله های درزدار بهره مند شوید، باز هم مشکلاتی از جمله ترک خوردن لوله ها از بخش های جوشکاری شده مشاهده خواهد شد. به همین دلیل است که از لوله های درزدار در صنایع نسبت به لوله های بدون درز کمتر استفاده می شود. دلیل این امر نیز قدرت و استحکام پایین لوله های درزدار می باشد. لوله های مانیسمان بر اساس استانداردهای خاص در انواع مختلفی تولید و عرضه می شود. توجه داشته باشید که هر محصول بایستی طبق استانداردهای ادعا شده تولیدکننده، طراحی گردد.

انواع لوله های مانیسمان

لوله مانیسمان در ابعاد و ضخامت های مختلفی طراحی و عرضه می شوند. این لوله های در رده های متعددی بر اساس نوع نیاز صنایع مختلف روانه بازار شده و در حال حاضر از پرفروش ترین محصولات فولادی به شمار می روند. لوله های مانیسمان به سه روش مختلف رده بندی شده و هر یک با استانداردهای مختلف طبقه بندی می شوند. این لوله ها در شاخه های 6 و 12 متی طراحی شده و قطر آنها مابین 1.2 تا 36 میلی متر متغیر می باشد. برای تولید لوله های بدون درز از استاندارد های ASME B36.10 و  ASME B36.19 بهره مند می شوند. از جمله انواع لوله های مانیسمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • رده 20 : این نوع لوله های بدون درز دارای ضخامت حدود 2 الی 6 میلی متر بوده و سایزی حدود 1 تا 12 اینچ هستند. وزن این لوله ها تا 300 کیلوگرم می توانند متغیر باشند.
  • رده 40 : ضخامت لوله های مانیسمان رده 40 در بازه 2 تا 10 میلیمتر هستند. وزن این نوع لوله ها در مواقع بسیار 500 کیلوگرم می باشند.
  • رده 60 : تقاضای این رده از لوله مانیسمان بسیار کم بوده و اغلب در بازه ی قطر 8 تا 24 اینچ با وزن متغیر عرضه می شود.
  • رده 80 : ضخامت این محصول بین 3 الی 9 میلی متر بوده و با وزن 9 تا 150 کیلوگرم طراحی می شوند. این نوع لوله های بدون درز در انواع سایز های مختلف طراحی می شوند.
  • رده 120 : سایز و ابعاد این نوع لوله های مانیسمان با توجه به تقاضای مشتری متغیر بوده و وزن آن نسبت به ضخامت زیادی که دارد، متوسط می باشد.
  • رده 160 : این محصول به عنوان بالاترین رده لوله های مانیسمان بوده و در صنایع مختلف از کاربرد خاصی برخوردار می باشد.

انواع لوله مانیسمان

کاربرد لوله های مانیسمان

لوله مانیسمان با توجه به انواع مختلف و مقاومت قابل توجهی که داراست، نسبت به دیگر محصولات مشابه از کاربرد بسیاری برخوردار می باشد. این محصول در برابر انواع نیروهای خارجی از استحکام مطلوبی بهره مند بوده و به دلیل مقاومتی که دارند در حین اتصال هیچ گونه آسیبی را نمی بینند. از مهمترین کاربردهای لوله مانیسمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • آبرسان صنعتی و آبرسان برای تمامی امور کشاورزی
  • مبدل های حرارتی و گرمایی
  • خط های استخراج و انتقال نفت و گاز، شرکت های پتروشیمی و صنایع پالایشگاهی
  • عایق کردن کابل های فشار قوی برق در نیروگاه های تولید انرژی

پروسه تولید و طراحی انواع لوله مانیسمان بسیار ساده بوده و برای تولید از دو ماده اولیه، شمش فولادی و مقاطع چهارگوش فولادی بهره مند می شوند. قبل از تولید این محصولات، بایستی مشخصات ظاهری لوله ها از جمله سایز و ابعاد آن مشخص شده و پس از آن برش و گرمادهی شمش ها شروع می شود. پس از سنبه گیری نوبت تابگیری بوده و در این مرحله، کم کم شکل و شمایل لوله ها مشخص می شود. به گونه این می توان گفت در این مرحله می توان گفت سایز و اندازه لوله های مانیسمان بر اساس سفارش مشتریان قابل اجرا می باشد. پس از بازرسی و تست های مربوطه و اطمینان از کیفیت محصول تولید شده، جهت عرضه به بازار آماده می شوند.  امروزه با توجه به اهمیت استفاده از این محصول در صنایع مختلف، شاهد بهره مندی از تکنولوژی پیشرفته و به روز در تولید لوله های مانیسمان هستیم.

اهمیت استفاده از لوله های مانیسمان

لوله مانیسمان در مقایسه با دیگر لوله ها به عنوان پرکاربردترین محصولات فولادی شناخته می شود. این لوله ها با وجود اینکه از فرآیند تولید آسانی برخوردار می باشد، اما کمترین بی توجهی در نحوه تولید می تواند در کیفیت و کارایی آن تاثیر منفی به دنبال داشته باشند. تولید و تامین کنندگان پروفیل ها و مقاطع فولادی و ... در میان اقلام لوله مانیسمان قرار گرفته است. هم چنین با توجه به اینکه فرآیند تولید لوله های بدون درز هزینه بر می باشد، به همین منظور قیمت نهایی این محصول تا حدودی گران تر محاسبه می شود. نوع فولاد استفاده شده برای طراحی این محصول از فولاد کربنی بوده و طیف گسترده ای از نیازهای صنایع مختلف را برطرف می سازد.

قیمت لوله مانیسمان

لوله مانیسمان در گذر زمان پیشرفت و گسترش قابل توجهی در تولید و کیفیت پیدا نموده است. در حال حاضر لوله های سیاه بدون درز یا همان لوله های مانیسمان از رایج ترین لوله های فولادی در بازار به شمار می روند. استفاده از این نوع لوله ها در ساخت تاسیسات آبرسانی، مخصوصا آب ویژه از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد. انواع لوله های بدون درز با توجه به نوع آلیاژ های استفاده شده در تولید آنها برای کاربردهای مختلف در شرایط متفاوت به کار می برند. قیمت انواع لوله مانیسمان با توجه به فاکتورهای مختلف، در نرخ های متفاوتی محاسبه می شود. از جمله این فاکتورها می توان به نوع آلیاژ استفاده شده، مقدار ضخامت، ابعاد و سایز اشاره نمود.

 شما می توانید برای خرید انواع لوله های مانیسمان از طریق وب سایت آهن یکتا اقدام نموده و این محصول را در بهترین کیفیت و کارایی تهیه کنید. آهن یکتا یکی از بهترین فعالان در زمینه عرضه انواع مختلف لوله مانیسمان بوده و با ارائه قیمت های مقرون به صرفه و ارزان، بهترین خدمات و امکانات را در اختیار خریداران قرار داده است. مجموعه ما با توزیع به روز ترین و باکیفیت ترین محصولات فولادی، توانسته است رضایت عموم خریداران را به دست آورد. بدون شک شما تنها با یکبار خرید از مجموعه ما می توانید به کیفیت عالی لوله های مانیسمان پی ببرید.

قیمت لوله های مانیسمان

فروش لوله مانیسمان

فروش لوله مانیسمان و تقاضای این محصول فولادی روز به روز در حال افزایش می باشد، که این نشان دهنده اهمیت استفاده از این محصول در صنایع مختلف است. همانطور که میدانید تنوع متریال ها در لوله مانیسمان بسیار زیاد بوده و این در کیفیت و کارایی محصول تاثیر بسزایی خواهد داشت. با توجه به به اینکه مشخصات شیمیایی لوله های مانیسمان بر اساس نوع فولاد استفاده شده در تولید آنها، متفاوت می باشد به همین دلیل در نرخ های مختلف عرضه می شوند. از جمله انواع متریال های استفاده شده در لوله های مانیسمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • لوله های بدون درز یو پی وی سی
  • لوله های بدون درز سی پی وی سی
  • لوله های بدون درز اچ دی پی ای
  • لوله های بدون درز مسی
  • لوله های آلیاژ غیر آهنی
  • لوله های پلی اتیلن

تولید کننده های برتر لوله مانیسمان کدامند؟

لوله مانیسمان با قدمت بسیار قدیمی که دارد، از کارآیی ترین محصولات فولادی محسوب می شود. این محصول در فرآیند تولید از هیچ نوع جوشکاری استفاده نکرده و به همین منظور در دسته لوله های فولادی بدون درز واقع شده است. از جمله انواع تولید کنندگان برتر لوله های مانیسمان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

کارخانه لوله و نورد اهواز: هر بندیل لوله مانیسمان اهواز بین 7 تا 217 شاخه بوده و تحت بهترین تکنولوژی روز جهان طراحی شده است. این محصول تحت استانداردهای بین المللی DINI  و  IPS تولید می شوند.

کارخانه لوله مانیسمان کاوه ایرانیان: یکی از مطرح ترین تولید کنندگان انواع لوله مانیسمان در کشورمان، کارخانه کاوه ایرانیان بوده و از سال 1382 به فعالیت پرداخته است. تنوع بالا و کیفیت عالی محصولات فولادی این کارخانه، توجه بسیاری از خریداران را به خود جلب کرده است.

کارخانه لوله مانیسمان ساوه: لوله و پروفیل ساوه با ظرفیت تولیدی 50 هزار تن به فعالیت خود شروع کرده است. از محصولات این کارخانه در بازار خودروسازی و ساخت و ساز بسیار استفاده می شود.