دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

بهترین کارخانه های تولید کننده تیرآهن

بهترین کارخانه های تولید کننده تیرآهن
بهترین کارخانه های تولید کننده تیرآهن
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۶۵۱
  • تاریخ انتشار‌ : ۰۵ دی ۱۴۰۰
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

تیرآهن چیست؟

تیرآهن مهم ترین پروفیل ساختمانی و تشکیل دهنده بدنه اصلی سازه میباشد و به این دلیل خرید تیرآهن با کیفیت و با قیمت مناسب، یک سری نکات قابل توجه دارد که در این مقاله ما پروفیل تیرآهن ، مهم ترین سایز های تیرآهن ، بهترین کارخانه های تولید کننده تیرآهن و نکاتی در مورد خرد تیرآهن برایتان شرح کردیم وهمچنین در سایت آهن یکتا قیمت تیرآهن قابل مشاهده است تا شما عزیزان هم وطن به بهترین نحو ممکن خریدتان را با کیفیت ( با توجه به نوع مصرف) و قیمت مناسب با خیالی آسوده انجام دهید. در خرید تیرآهن و دیگر مقاطع فولادی برند تولید کننده اهمیت بالایی دارد. تیرآهن برای مقاوم سازی سازه و انتقال بار ساختمان به فونداسیون و سپس به زمین مورد استفاده قرار می گیرد. تیرآهن ها عموما از فولاد و درصد مشخصی کربن تولید می شود.
تیرآهن قابلیت تحمل بارهای محوری و جانبی و مقاومت خمشی بالایی دارد. جذب ارتعاش مناسب این محصول در مقابل نیروهای خارجی باعث شده که به طور مداوم جزو رایج ترین مصالح ساختمانی قرار بگیرد. یکی از دلایل مهم در که خرید تیر آهن را مهم تلقی میکند، از آن جایی که از آهن در قسمت های مختلف سازه مورد استفاده قرار میگیرد ، در صورت نداشتن مقاومت کافی با ضعف رو به رو شده و در نهایت به آسیب دیدن کل سازه منجر گردد.

علامت‌های اختصاری تیرآهن‌

در صنعت، برای تیرآهن‌ها علائمی تعریف شده تا مانند یک معاهده جهانی عمل کند. در تمام تیرآهن‌ها، علامت V، نشان دهنده‌ی سنگین بودن تیرها و L، علامتی برای نشان دادن تیرآهن‌های سبک است. وقتی این دو حرف پس از علامت اختصاری اصلی تیرآهن‌ها قرار می‌گیرند، می‌توانند سبک و سنگین بودن آن محصول را تعیین کنند. برای مثال برای محصول تیرآهن ذوب آهن که معروف ترین محصول داخلی است روی باله آن مارک ESCO به صورت برجستگی حک شده است. این مارک روی محصول هر دو متر به طور متناوب تکرار شده است.

تیرآهن IPE

این تیرآهن‌ها معمولی و استاندارد آنها به شکل I تولید می‌شود که برای سازه‌های مرتفع بسیار کاربرد دارند و می‌توانند وزن و فشار سازه را تحمل کنند. این محصول از یک زاویه کشش و مقاومت دارد. تیرآهن IPE طبق استاندارد اروپا تولید می‌شوند و ضخامت بال آنها ثابت است. بیشتر مهندس‌های ایرانی بر اساس ضخامت این تیرآهن نقشه‌ها را ترسیم می‌کنند و به همین دلیل از پرکاربردترین محصولات فلزی محسوب می‌شود. ارتفاع این محصولات بین ۸۰-۶۰۰ میلیمتر می‌باشد.

تیرآهن INP

تیرآهن‌های I شکل که باله‌هایش ضخامت متغیر دارد و به تدریج افزایش پیدا می‌کند در این دسته قرار می‌گیرند. این تیرآهن‌ها تحت استانداردهای متفاوتی ساخته می‌شود و کاربردهای گوناگونی دارند. این مدل تیرآهن عمدتا وارداتی است و بیشتر از کشورهای لهستان، کره، اسپانیا، چین و روسیه وارد کشورمان می‌شود. ارتفاع این تیرآهن‌ها ۸۰ تا ۶۰۰ میلیمتر می‌باشد البته در مقایسه با نوع IPE مصرف آن بسیار کمتر است.

تیرآهن IPB

تیرآهن‌هایی که به شکل H ساخته می‌شوند، در این دسته قرار می‌گیرند. این تیرآهن‌ها قدرت بیشتری دارند و می‌توانند در قسمت‌های مختلف سازه استفاده شوند. استفاده از این محصول مصرف آهن را کاهش می‌دهند و هزینه‌های عملیاتی را کنترل می‌کند که به دلیل نصب آسان‌تر، استفاده از آن سرعت پروژه را بالاتر می‌برد. ارتفاع تیرآهن‌های H شکل، ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیمتر می‌باشد. هاش در بازار ایران در گروه سبک و سنگین مورد استفاده قرار میگیرد.

بهترین کارخانه های تولید کننده تیرآهن

کارخانه های ذوب آهن اصفهان، فایکو، بناب تبریز، آریان فولاد، اهواز و ماهان از معروف ترین تولید کنندگان تیرآهن در کشور هستند. از بین این برندهای تیرآهن ذوبی بالاترین دقت ابعادی و وزنی را دارد.

پر کاربرد ترین سایزهای تیرآهن

همچنین تیرآهن وارداتی ازجمله برند های ترک، روس و کره در سایز های 14، 16، 18 درانبار تهران آهن استیل یکتا موجود میباشد. در بین بازاریان و مهندسین سازه، سایز های پر مصرف تیرآهن شامل سایز 14، 16، 18 میباشد. لازم است چند موضوع را درباره این مقطع پرکاربرد بدانیم. اولین نکته استانداردهای تعریف شده در شناخت و معرفی تیرآهن‌ ها است.

کاربرد تیرآهن 14

تیرآهن ۱۴ از پر متقاضی‌ترین انواع تیر ساده و از نوع سبک آن است. کاربرد تیرآهن‌ها در سه دسته کلی تیر اصلی، تیر فرعی و تیر کلاف می‌باشد. استفاده در تیرهای سایز پایین، به دلیل سبک بودن آن، وزن کلی سازه و هزینه‌های اجرایی آن را کاهش می‌دهد. تیرآهن ۱۴ در محدوده وزنی ۱۲/۹ تا ۳۳/۷ کیلوگرم بنا به استانداردهای مختلف، تولید می‌شود. جهت اطلاعات بیشتر و آشنایی با تیرآهن 14 روی لینک کلیک کنید.

می‌توان به‌طور جزئی‌تر به کاربردهای تیر در سازه اشاره نمود. ستون، خرپا، نعل، تیر در پوشش سقف‌ها و پل‌های لانه زنبوری از جمله انواع مختلف مصارف تیر در ساختمان و صنایع مصرف‌کننده هستند. در تمامی این کاربردها، تیرآهن ۱۴ وظیفه دارد بارهای ناشی از وزن سازه و تنش‌های وارده از محیط اطراف را متحمل شوند و به زمین منتقل سازند.

کاربرد تیرآهن 16

تیرآهن 16 در قسمت های مختلف ساختمان استفاده می شود. از جمله مهم ترین کاربردهای این نوع تیرآهن ها استفاده برای ایجاد ستون ها، ساخت خرپا، ایجاد نعل پوشش های سقفی و تیرها می باشد. با توجه به این که ستون ها محورهای اصلی در سازه های فلزی هستند، تنها در مواردی می توان از تیرآهن 16 به عنوان ستون استفاده نمود که مطمئن باشیم مقاومت لازم برای این کار را دارا است. از طرف دیگر، می تواند از این تیراهن ها به عنوان تیرهای فرعی در اسکلت های فلزی استفاده نمود. این تیرها هم از اهمیت بالایی برخوردار هستند و هم به صورت افقی و هم عمودی در سازه قرار می گیرند. به طور معمول، در ساختمان هایی که دارای حجم نسبت بالایی هستند،

از این تیرآهن ها جهت قرار دادن تیرهای فرعی استفاده می شود. کاربرد دیگر تیرآهن های 16، ساخت خرپا در ساختمان ها و یا سازه های دیگری مانند پل های بزرگ می باشد. خرپا به سازه هایی گفته می شود که در ان برای افزایش مقاومت سازه، تیرآهن ها را به صورت زیگزاگی یا مثلثی در کنار هم قرار می دهند. این نوع چینش می تواند تا حد زیادی باعث افزایش مقاومت کلی سازه گردد. ایجاد نعل های گوناگون مورد دیگری است که از تیرآهن های 16 برای ساخت شان استفاده می شود. در قسمت های درگاهی ساختمان، برای این که فشار از درگاه برداشته شده و به طرفین انتقال یابد، از نعل استفاده می شود. برای این کار هم در بیش تر موارد تیرآهن های 16 مورد استفاده قرار می گیرند. هم چنین در سازه های بزگ و سنگین، ‌امکان استفاده از تیرآهن های با این سایز برای پوشش های سقفی وجود دارد.

تیرآهن ذوبی سایز ۱۶، از جمله محصولات پر کاربرد و پرطرفدار است که به دلیل قیمت مناسب و طراحی ساده و هوشمندانه، می‌توان از آن در قسمت‌های مختلف صنعت ساختمان سازی استفاده کرد.

ستون

ستون‌ها باید بتوانند نیروی محوری که از طبقات بالا ایجاد شده است را تحمل کنند. به همین دلیل تیرآهن ۱۶ ، برای ساخت آنها به کار برده می‌شود.

خرپا

از کنار هم قرار گرفتن میله‌هایی مستقیم که شکل‌های مثلثی می‌سازند، خرپای سازه، تولید می‌شود. تیرآهن ۱۶ ، برای ساخت این بخش از سازه‌ها نیز کاربرد دارد و مادامی که یکی از میله‌ها خم نشود یا نشکند، برای مجموعه‌ی خرپا، اتفاقی نمی‌ا‌فتد.

نعل

در قسمت درگاه ساختمان، از تیرآهن ۱۶ استفاده می‌شود تا بتواند فشار بار ساختمان را از درگاه بردارد و به طرفین منتقل کند. این بخش از سازه‌ها به دلیل اهمیت و شکنندگی بیشتر، بسیار مورد توجه هستند و استفاده از تیرآهن، می‌تواند مقاومت کلی بنا را بالا ببرد.

پوشش سقف

این سازه‌ها که با تیرآهن ۱۶ ، قابل اجرا هستند کمک می‌کنند تا بار سقف، به دیوارها منتقل شود و استحکام کلی بنا، افزایش یابد. جالب است بدانید که تا پیش از اختراع تیرآهن، بیشتر تیرهای سقف چوبی بودند و پس از مدتی خمیده یا مستهلک می‌شدند. وجود تیرآهن به صنعت ساختمان سازی کمک کرد تا با سرعت و کیفیت بیشتری، پروژه‌ها را تحویل بدهد.

پل‌های لانه زنبوری

از تیرهای حفره دار که اصطلاحا به آن لانه زنبوری می‌گویند، برای تولید بخشی از پل‌ها استفاده می‌شود. به این سازه‌ها در مجموع پل‌های لانه زنبوری می‌گویند.

کاربرد تیرآهن 18

هر شاخه از تیرآهن ۱۸ ، حدودا ۲۲۶ کیلوگرم است. به دلیل ساختار و وزن زیاد، از این تیرآهن برای سازه‌های بزرگ استفاده می‌شود تا بتواند تنش‌ها و خم شدگی‌ها را تا سال‌های سال تحمل کند. از آنجا که تیرآهن ۱۸، نسبت به تیرآهن‌های دیگر سنگین‌تر و قدرتمندتر است، باید پیش از سفارش کالا، مطمئن شوید که این محصول با توجه به ساختار و شبکه‌بندی‌هایی که دارد، برای مقصود شما مناسب است. همچنین در جدول وزن تیرآهن می توانید جزئیات ابعادی سایزهای مختلف این مقطع را مشاهده کنید. تیرآهن ۱۸، علاوه بر پروژه‌های ساختمان‌سازی، می‌تواند در سیستم‌ها و شبکه‌های گوناگونی به‌کار برده شده و بسیار سودمند و به صرفه باشد.

تیرآهن

تحمل بار تیرآهن

نحوه محاسبه تحمل بار تیرآهن، تیرآهن یکی از مهمترین و پرکاربردترین مصالح در صنعت ساختمان سازی است. تیرآهن نسبت به وزنی که اشغال می کند، تحمل بار بالایی دارد و می توان گفت در حال حاضر کشور ایران در تولید تیرآهن به خودکفایی رسیده است. در هنگام استفاده از تیرآهن بایستی یکسری اصول رعایت شود تا یک ساختمان مستحکم و پایدار ساخته گردد. میزان تحمل بار تیرآهن یکی از عوامل بسیار مهم است که برای مقاومت کافی ساختمان باید به آن توجه شود. در این مقاله قصد داریم، شما را با میزان تحمل بار تیرآهن آشنا کنیم؛ با آهن استیل یکتا همراه باشید.
تیرآهن برای مقاوم سازی سازه و انتقال بار ساختمان به فونداسیون و سپس به زمین مورد استفاده قرار می گیرد. تیرآهن ها عموما از فولاد و درصد مشخصی کربن تولید می شود.
تیرآهن قابلیت تحمل بارهای محوری و جانبی و مقاومت خمشی بالایی دارد. جذب ارتعاش مناسب این محصول در مقابل نیروهای خارجی باعث شده که به طور مداوم جزو رایج ترین مصالح ساختمانی قرار بگیرد.

نحوه محاسبه تحمل بار تیرآهن

همانطور که می دانید، تیرآهن ها در اندازه ها و ابعاد متفاوتی از نظر سطح مقطع تولید و در بازار عرضه می شوند. طول تیرآهن ها عموما 12 متر است. اگر کارخانه های تولید تیرآهن در فرایند تولید تیرآهن، مطابق با استانداردهای بین المللی عمل کنند، تحمل بار هر نوع تیرآهن را می توان با یک جدول مشخص محاسبه کرد و بر اساس آن، تیرآهن مورد نیاز را انتخاب کرد.
تیرآهن از دو قسمت لبه و جان تشکیل می شود و ضخامت و طول آن ها در تحمل بار تیرآهن ارتباط مستقیمی دارد. یکی از مهمترین پارامترها در تحمل بار تیرآهن، شرایط تولید آن و رعایت اصول استاندارد است. ساختمان ها باید اصولی مثل استفاده از رنگ های ضد اکسیداسیون را رعایت کنند تا در گذر زمان، عمر آن کم نشود.
در برخی از سازه ها که بار بالایی دارند، تیرآهن ها را به یکدیگر متصل می کنند یا از صفحات ضخیم استفاده می شود تا سازه ای تولید شود که تحمل بارهای موجود را داشته باشد و این یک امر بسیار متداول است. بر طبق جداول استاندارد، به راحتی می توان با استفاده از پارامترهایی که برای هر تیرآهن در نظر گرفته شده است، میزان تحمل بار تیرآهن را محاسبه کرد.
البته شیوه قرار گرفتن تیرآهن روی تکیه گاه و بارگذاری آن نیز از عوامل مهم آن به شمار می رود. یکی از نکات تاثیر گذار دیگر در انتخاب تیرآهن، موقعیت قرار گیری آن است که برای تیرهای اصلی و فرعی متفاوت می باشد.
یکی از روش های محاسبه سطح مقطع، وزن و غیره پروفیل های فولادی استفاده از جدول اشتال است. این جدول مشخصات هندسی مقاطع فولادی را به ما می دهد که شامل سطح مقطع (A)، گشتاور اینرسی (S)، وزن واحد طول (G)، شعاع ژیراسیون (r)، ارتفاع (h)، قطر (d)، محیط (p)، فاصله مرکز سطح تا سطح بیرونی (e) و غیره است.
راه دیگر محاسبه استفاده از فرمول هایی است که در کتاب های مقررات ملی ساختمان آورده شده است.

روش های خرید تیرآهن

  • بورس کالا
  • خرید از کارخانه ها
  • خرید آنلاین آهن
  • خرید از آهن فروشان سنتی 

خرید تیرآهن از بورس کالا

خرید از بورس کالا نیازمند شرایط ویژه ای است، همچنین خرید تنها در تناژهای بالا صورت می‌گیرد.

خرید تیرآهن از کارخانه

کارخانه‌ها معمولا تنها در بورس کالا عرضه می‌کنند و اگر کارخانه‌ای هم فروش مستقیم داشته باشد، در تمام طول سال فروش ندارد و ممکن است در زمانی که شما نیازمند به خرید تیرآهن هستید، کارخانه ها عرضه‌ای نداشته باشند.

خرید تیرآهن از بازار آهن فروشان

امکان خرید از آهن فروشان سنتی همیشه وجود دارد. اما واسطه ها در این نوع خرید بیشتر بوده و ممکن است قیمتی بالاتر از ارزش واقعی تیرآهن مورد نظر خود را مجبور شوید که بپردازید. از سویی دیگر حتما قبل از خرید، درباره آهن فروشی مورد نظر تحقیق کنید، چون اگر مشکلی در بار نهایی وجود داشته باشد، امکان بازگشت کالا وجود ندارد. همچنین پیگیری سفارشات در هنگام بارگیری و حمل و نقل کمتر در میان آهن فروشان سنتی دیده می‌شود.

خرید آنلاین تیرآهن

در خرید آنلاین تیرآهن، قیمت ها از ابتدا شفاف در سایت قرار دارد و شما حتی می‌توانید به آرشیو قیمت تیرآهن نیز دسترسی داشته باشید. برای مثال در اینجا می‌توانید قیمت تیرآهن اصفهان را به همراه آرشیو قیمتی آن در آهن استیل یکتا مشاهده کنید. علاوه بر این اگر در خرید تیرآهن مناسب با پروژه خود شک دارید، می‌توانید به صورت رایگان با مشاوران حوزه فولاد مشورت کنید. برای مثال همین حالا می‌توانید گوشی تلفن خود را بردارید و با شماره 54071_021 تماس بگیرید و از مشاوره رایگان کارشناسان آهن استیل یکتا بهره مند شوید.

مورد دیگری که در خرید آنلاین آهن آلات می‌بینیم، امکان بازگشت و اصلاح کالایی است که مشتری از آن رضایت ندارد. همین مسئله مهم ترین دلیلی است که می‌تواند یک تجربه خرید مطمئن را برای خریدار رقم بزند.

نکات مهم خرید تیرآهن

ابتدا باید نوع تیرآهن مورد نیاز و مشخصات آن مانند نوع، استاندارد، سایز و … را مشخص کنیم تا متحمل خسارات ناشی از خرید اشتباه نشویم.
با کارشناس در مورد نیاز و محصولات موجود مشاوره کنیم.
تیرآهن در کارخانه به صورت وزنی و کیلوگرم فروخته میشود ولی در بازار به صورت شاخه ای به خرید و فروش میرسد.
در هنگام تحویل بار آن را کاملا بررسی کنیم.
تعداد شاخه و وزن تیرآهن ها را کنترل کنیم.
با توجه به اهمیت کیفیت تیر آهن پیشنهاد می شود از مراکز و بازرگانی های معتبر خرید کنید.

خرید تیرآهن

برای خرید تیرآهن از آهن استیل یکتا، کافیست سفارش خود را ثبت کرده و یک پیش فاکتور دریافت کنید. از همان ابتدا هزینه انبارداری، حمل و نقل و زمان تحویل بار مشخص است. پروسه حمل و نقل و بارگیری برعهده آهن استیل یکتا است و هماهنگی‌ها و پیگیری‌های لازم توسط کارشناس فروش انجام می‌گیرد. در نهایت پس از تحویل بار در زمان تعیین شده، مابغی مبلغ قرارداد توسط مشتری پرداخت می‌شود و معامله به اتمام می‌رسد.

تیرآهن های موجود در بازار ایران چه انواعی دارند؟

در بازار ایران تیرآهن به هرچهار صورت IPE، IPB، INP و CPE یافت می‌شود. اما به صورت عمومی وقتی در بازار از اصطلاح تیرآهن استفاده می‌کنند، منظور تیرآهن IPE است.

برترین تولیدکنندگان تیرآهن در ایران چه کارخانه‌هایی هستند؟

کارخانه های زیادی در ایران تیرآهن تولید می‌کنند که از جمله آن‌ها می‌توان به ذوب آهن اصفهان، فایکو، آرین فولاد، یزد، اهواز و ... اشاره کرد.

باکیفیت ترین تیرآهن در ایران برای کدام کارخانه است؟

باکیفیت ترین تیرآهن که طبق جدول اشتال تولید می‌شود، تیرآهن ذوب آهن اصفهان است. بعد از آن باکیفیت ترین تیرآهن ایرانی را فایکو تولید می‌کند.

تیرآهن های وارداتی در ایران برای کدام کشورها هستند؟

تیرآهن های خارجی در ایران معمولا از کشور ترکیه، روسیه و کره وارد می‌شوند و وزن‌هایی مطابق جدول اشتال دارند.

از چه طریق می‌توان تیرآهن خرید؟

به چهار روش خرید از بورس کالا، خرید از کارخانه ها، خرید از آهن فروشان سنتی و خرید آنلاین آهن می‌توان تیرآهن خرید، که هرکدام در بالا به طور کامل توضیح داده شده‌اند.

سایز های موجود تیرآهن داخلی

در انبار آهن استیل یکتا

تیرآهن ذوب آهن اصفهان در سایز های : 12 ، 14 ، 16 ، 18 ، 18 ، 20 ، 22، 24 ، 27 ، 30
تیرآهن آریان فولاد در سایزهای :10  ، 12 ،14 ، 16 ، 18 
تیرآهن کرمانشاه در سایزهای : 10 ، 12 ، 14 ، 16
تیرآهن فایکو در سایزهای : 14 سبک ، 14 سنگین ، 20 ، 16 
تیرآهن اهواز در سایزهای : 14 ، 16، 18
تیرآهن ماهان در سایزهای : 14 ، 16 ، 18

سایز های موجود تیرآهن وارداتی

در انبار آهن استیل یکتا

تیرآهن ترک : 14 ، 16 ، 18
تیرآهن کره : 14 ، 16 ، 18
تیرآهن روس : 14 ، 16 ، 18

تیرآهن اصفهان

انواع تیرآهن ها و نقش آنها در ساختمان

شاه تیر یا تیر اصلی (Girder) : عضو باربر اصلی در سقف است که بارهای اعمال شده از تیرچه‌ها را به ستون‌ها منتقل می‌کند.
تیرچه یا تیر فرعی (Joist) : یک تیر سبک است که بار سقف را به شاه تیرها منتقل می‌کند. این تیرها به صورت مستقیم به تیرهای اصلی متصل نمی شوند.
تیر کلاف : تیر افقی است که به دو تیر عرضی در سقف یا خرپای سقف متصل می شود. این تیر ، بار وارده را به تیر اصلی منتقل می سازد و عموماً در خرپا مورد استفاده قرار می گیرد.
نعل درگاهی (Lintel) : این تیر در بالای بازشوهای ساختمان مانند در و یا پنجره، واقع می‌شود.
تیرهای لبه‌ای یا کناری (Spandrel) : این تیرها در اطراف ساختمان قرار دارند و افزون بر بار سقف، بار دیوارهای حول ساختمان را نیز متحمل می‌شوند و همچنین نقش ملاف بندی ساختمان را هم عهده دار هستند.
لاپه (Purlin) : تیر سبکی است که از پروفیل Z یا I ساخته شده و به منظور حمل بار پوشش‌های سبک در ساختمان‌های صنعتی استفاده می‌گردد.
انواع تیرآهن براساس تکیه گاه
تیر با تکیه گاه مفصلی : تیرهای مفصلی، در مقابل حرکت در هر جهتی مقاومت می کنند.
تیر با تکیه گاه غلتکی : تیرهای غلتکی در مقابل حرکت در جهت عمود بر محورش مقاومت می کنند.
تیر با تکیه گاه ثابت : تیرهای ثابت از حرکت و دوران تیر در هر جهتی جلوگیری می کند. این در حالی است که در تیرهای غلتکی و تیرهای مفصلی، حرکت دوران و چرخش در محل تکیه گاه آزاد است. با این وصف تیرها را بر اساس شرایط تکیه گاهی می توان به صورت ساده، پیش آمده (تیر ساده ی طره دار)، طره ای، دو سر گیر دار و ممتد (سراسری)، دسته بندی كرد.
تیر ساده : تیری است تك دهانه كه تکیه گاه های آن در دو انتها یکی به صورت غلتكی و دیگری مفصلی باشد.
تیر پیش آمده یا تیر ساده طره دار : به تیری با تکیه گاه های ساده كه تکیه گاه های آن الزاما در انتهای تیر قرار نگرفته باشد.
تیر طره ای : تیر طره ای به تیری گفته می شود که در یک انتها گیردار و در انتهای دیگر آزاد باشد.
تیر دو سر گیردار : تیری که در دو انتهای خود گیردار و غیر آزاد باشد.
تیر ممتد یا سراسری : به تیر با بیش از دو تکیه گاه ساده، گفته می شود.
طراحی تیرها
تنش های خمشی
تغییر شکل
تنش های برشی
تسلیم موضعی بین جان و بال
تنش های برشی ناشی از پیچش
کمانش جانبی بال تحت فشار
اتصال تیرآهن ها
اتصال تیرها، یکی از مهمترین بخش های اسکلت فلزی است چرا که نقش یکپارچه نمودن سازه فلزی را ایفا می نماید. مهمترین بخش اتصالات نیز مربوط به اتصال تیرها به ستون است. گاهی اوقات تیرها به ستون متصل نمی شوند بلکه یک تیر به صورت عمودی به تیرهای دیگر متصل می شوند. این اتصال به دو شکل اتفاق می افتد :

اتصال تیر به تیر با هدف انتقال بار از یک تیر به تیر دیگر : در این حالت دو تیر عمود بر یکدیگر هستند و اصطلاحاً اتصال تیر به تیر یا تیر به شاه تیر نیز گفته می شود.
اتصال تیر به تیر با هدف افزایش طول تیر

فرایند تولید تیرآهن

مراحل تولید تیرآهن، متنوع می باشد. یکی از روش های رایج و متداول شکل دهی فلزات، نورد گرم می باشد. بدین صورت که، ابتدا شمش فولادی از نوع شمشه (بلوم) با مقطع و طول مشخص به درون كوره های حرارتی نورد ریخته شده و پس از رسیدن به درجه حـرارت مورد نظر و عبور از قفسه های نورد ابتدایی (مجموعه غلتک ها) مقطع آن کاهش و طول آن را افزایش می دهند و نهایتاً با عبور از قفسه های نورد میانی و پایانی به شکل تیرآهن تبدیل می گردد و سپس به طول های مورد نظر برش و بسته بندی می شوند.

بهترین نوع تیرآهن داخلی

می توان گفت در حال حاضر بهترین نوع تیر موجود در بازار تیرآهن ذوب آهن اصفهان می باشد که در نوع استاندارد موجود بوده و وزن آن مطابق جدول اشتال می باشد و دلیل گران بودن قیمت آن نیز همین نکته است.
همچنین محصول کارخانجات یزد، فایکو ، ناب و آرین سبک بوده و از سایر محصولات ارزان تر می باشد. در صورتی که در بازار برای خرید محصول ذوب آهن اصفهان قیمتی کمتر به شما پیشنهاد دادند بایستی به اصالت این محصول شک کنید. اولین تفاوت تیر ذوب آهن اصفهان با دیگر تیرها وجود نشانه ESCO بر روی بال این محصول است.

بهترین نوع تیرآهن وارداتی

می توان گفت در حال حاضر بهترین نوع تیر وارداتی موجود در بازار تیرآهن ترک،کره،اسپانیا،روس می باشد.

قیمت تیرآهن

در تعیین قیمت هر کالای فولادی مثل تیرآهن ، همواره مجموعه‌ای از عوامل به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم تاثیرگذار هستند. قیمت تیرآهن با توجه به نوسانات بازار ارائه می‌شود و موضوعات گوناگونی می‌تواند بر هزینه نهایی آن اثر گذار باشد. مثلا اگر برای خرید تیرآهن‌های وارداتی اقدام کنید، نوسانات ارز، می‌تواند هزینه‌هایتان را تحت‌الشعاع قرار دهد
شما می توانید برای اخذ مشاوره های تخصصی در مورد انواع مقاطع و همچنین آگاهی از قیمت روز محصولات فولادی به وب سایت آهن استیل یکتا مراجعه نمایید و یا با شماره تلفن 54071 تماس حاصل فرمایید.

جستجو مطالب و خبر ها