دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

سه راهی چیست و هنگام خرید باید به چه مواردی توجه کنیم؟

سه راهی چیست و هنگام خرید باید به چه مواردی توجه کنیم؟
سه راهی چیست و هنگام خرید باید به چه مواردی توجه کنیم؟
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۱۲۴۷
  • تاریخ انتشار‌ : ۰۹ مرداد ۱۴۰۰
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

اتصالات

سه راهی چیست؟

در دنیای اتصالات و لوله کشی آب و فاضلاب و گاز و نفت و پتروشیمی و... یکی از مهمترین قطعات محسوب میشود از سه راهی برای انشعاب گیری در سر لوله باز از این قطعه استفاده میشود یا زمانی در مسیر خط لوله به دو راه میرسیم از این اتصال استفاده .
میکنیم باتوجه به نوع و قطر و جنس لوله نوع جنس سه راهی را طبق استاندارد رسمی داده شده انتخاب میکنیم با توجه به موارد ذکر شده میتوان گفت که کار اصلی سه راهی ها این است که خط لوله ها را تقسیم میکند یا اینکه خط لوله را از یک مسیر به دو مسیر حرکتی تبدیل میکند.

انواع سه راهی

  • سه راه مساوی

در این نوع سه راهی هر سه دهانه برابر هستند یعنی اینکه قطر دهانه ورودی و خروجی و نافی این قطعه باهم برابرند و در مسیر های هم سایز مورد استفاده دارند.

  • سه راه نامساوی

در این نوع از سه راهی ها هر دو دهانه لوله قطعه برابر و نافی قطعه قطر کمتری دارد به عبارتی اگر قطر خط لوله در مسیری یک اینچ باشد وبخواهیم انشعابی با سایز یک دوم انیچ بگیریم ازسه راهی نا مساوی یک اینچ با نافی یک دوم اینچ استفاده میکنیم.

سه راهی ها با چه جنسی در بازار موجود می باشد

  • فولادی

این نوع از سه راهی را درز دار و بدون درز با رده بندی های متفاوت از رده 10 الی رده 160 تولید میکنند که نصبت به نوع سیال یا میزان دما وفشار سیال انتخاب و مورد استفاده قرار میدهند.

  • استنلس استیل

در این نوع از سه راهی ها مثل فولاد مواردی مثل فشار و دما بسیار مهم است که بال توجه به این موارد درز دار بودن یا بدون درز بودن و رده بندی را مشخص میکند این نوع از اتصالات در صنایع پتروشیمی و غذایی کاربرد زیادی دارد.

  • پلی اتیلن

این نوع از سه راهی از مواد پلی اتیلن تشکیل شده اند که در موادی همچون آب و گاز و حتی آبیار و فاضلاب مورد استفاده قرار میگیرد که برای هر یک از موارد ذکر شده استاندارد خاصی دارد و تولید میشود در این موارد تحمل فشار ، دما و خمش بسیار مهم است.

  • گالوانیزه

این نوع از سه راهی ازالیاژ گالوانیزه تولید شده است که بیشتر در موارد لوله کشی های آب مورد استفاده قرار میگیرد.

قیمت سه راهی

با توجه به موارد ذکر شده در بالا سه راهی ها در  سایز ها و اجناس متفاوتی تولید و عرضه میشوند که این موارد در قیمت سه راهی ها بسیار تاثیر گذارند برای مثال قیمت سه راهی 3 اینچ استیل با قیمت سه راهی 3 اینچ گالوانیزه متفاوت است که در نتیجه مشخص میشود که آلیاژوسایز بندی و رده بندی در قیمت گذاری سه راهی ها بسیار موثر است و نتیجه این میشود که نه تنها در سه راهی بلکه در تمامی اتصالات وزن و آلیاژ بکار رفته در قیمت گذاری بسیار مهم میباشند و از مهمترین عوامل هستند.

راهنمایی خرید سه راهی

برای خرید سه راهی باید اطلاعات کاملی از نوع سیال و میزان دما و فشاری که سیال به خط لوله و تمامی اتصالات وارد میکند را داشته باشیم تا بتوانیم جنس مناسبی برای تاسیسات خود خریدیری کنیم، در ضمن بسیار مهم است که در زمان خرید از شخص یا فروشگاهی خرید کنیم که فروشنده توانایی اراعه کالا به مشخصات درخواستی ما را داشته باشد.
آهن یکتا با 15 سال سابقه موفق افتخار همکاری با کارخانه های تولید انواع آهن الات و فولاد در سراسر کشور را داشته و در حال حاضر با کارخانه های میلگرد ذوب آهن اصفهان - فولاد فایکو - فولاد میانه - شاهرود - نیشابور - پرشین فولاد - ظفر بناب - بردسیر کرمان - حسن رود - سیرجان حدید. درحال همکاری میباشد و مشتریان میتوانند در قسمت قیمت میلگرد , سایز و ابعاد مختلف را مشاهده کنند. برای ارسال بار هیچ محدودیتی وجود ندارد و طبق توافق فی مابین و هماهنگی با مشاوران ما میتوان زمان و ساعت را مشخص کرد. موارد موثر بر قیمت حمل و نقل:مسافت و وزن کالا-نوع کالا-تعداد محل های بارگیری.