دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

صفر تا صد تفاوت های استیل و آهن

صفر تا صد تفاوت های استیل و آهن
صفر تا صد تفاوت های استیل و آهن
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۲۴۱
  • تاریخ انتشار‌ : ۲۱ آذر ۱۴۰۱
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

صفر تا صد تفاوت های استیل و آهن

تفاوت استیل و آهن در چیست؟ یکی از معتبرترین مراجع جهت خرید آنلاین انواع محصولات فولادی ، ساختمانی و صنعتی کجاست؟ یکی از محبوب ترین صنایعی که این روزها در جوامع بسیار گوناگون رشد فراوانی کرده است، صنعت ساختمان سازی است. همانطور که میدانید این صنعت از زمان های گذشته تا به امروزه همواره با انسان ها بوده است تا بناهای گوناگون و زیبایی را ایجاد نماید. در این صنعت پرطرفدار، از متریال و مواد مختلفی همچون آهن و استیل استفاده می شود.

تفاوت استیل و آهن سبب شده تا از این متریال ها در بخش های بسیار وسیعی استفاده نمایند. در نتیجه در بخش های مهم صنعت ساختمان سازی، انتخاب آهن و استیل می باشد و از هر دو متریال جهت اجرا نمودن پروژه های مختلف استفاده می نمایند. این دو ماده به حدی شبیه به هم می باشند که برخی از افراد نمیتوانند آنها را از یکدیگر جدا کنند و با هم اشتباه می گیرند.

به همین علت در این مطلب قصد داریم تا شما عزیزان را با تفاوت استیل و آهن بیشتر آشنا نماییم. پس ما را تا پایان این مطلب جذاب و مفید همراهی نمایید تا به بررسی دقیق تفاوت این دو متریال کاربردی بپردازیم.

تفاوت استیل و آهن

تفاوت استیل و آهن از لحاظ تعریف

چنانچه بخواهیم یک تعریف علمی در مورد استیل و آهن بپردازیم، باید گفت آلیاژ آهن یک عنصر کاملا طبیعی و در عین حال بسیار رایج می باشد که در اطراف ما وجود دارد.در صورتی که از لحاظ تعریف تفاوت استیل و آهن، آلیاژ استیل از کربن و آهن ساخته شده است و یک آلیاژ رایج می باشد.

تفاوت استیل و آهن از لحاظ تولید

در مورد تفاوت استیل و آهن از لحاظ تولید باید گفت آهن ماده ای است که برای تولید آن از دو نوع ماده معدنی به نام های ( هماتیت و مگنتیت) استفاده خواهد شد. این ماده بدون دخالت انسان و در طبیعت به راحتی ساخته می شود. در حالی که استیل از آهن تولید شده است. ناگفته نماند که آلیاژ استیل کمتر از 2 درصد کربن دارد در حالی که آهن بیشتر از 2 درصد کربن دارد.

تفاوت استیل و آهن از لحاظ تاریخچه

یکی از نکات قابل توجهی که درباره آن ( تفاوت استیل و آهن) لازم بدانید، نحوه پیدایش این دو ماده است. که به ان باید توجه ویژه داشت. آلیاژ آهن از آغاز تمدن انسان  وجود داشته و استفاده شده است. اما آلیاژ استیل برای اولین بار در قرن 14 تولید گردید و مورد استفاده قرار گرفت.

تفاوت استیل و آهن از نظر ریخته گری

تفاوت استیل و آهن از نظر ریخته گری، شایان ذکر است بدانید که ریخته گری فلز آهن بسیار آسان می باشد و همین موضوع موجب شده تا از این فلز در طول تاریخ ( حتی زمان های گذشته) به وفور از این ماده استفاده نمایند.( مشاهده قیمت روزانه خرید ورق استیل ) در حالی که ریخته گری آلیاژ استیل در قیاس با آهن بسیار دشوار می باشد. برای ریخته گری استیل بایستی بر روی این آلیاژ فرایندهای گوناگونی انجام بگیرد تا مرحله ریخته گری بر روی آن انجام بگیرد و به پایان برسد.

نقطه ذوب آهن و استیل چقدر است

نقطه ذوب آهن و استیل چقدر است؟

در حقیقت نقطه ذوب جزو پارامترهای بسیار مهم است. آلیاژ آهن نقطه ذوب کمی دارد. در حالی که آلیاژ استیل در قیاس با آهن از نقطه ذوب کمتری برخوردار است و برای ذوب شدن به دمای بالاتری نیاز دارد. همین ویژگی خاص در استیل سبب شده تا برای استانداردها و آلیاژهای مختلف از این ماده یاد شود و برای کاربردهای گوناگون ساخته شده است.

تفاوت های آلیاژهای استیل و آهن

فلز آهن یک آلیاژ پایه است که در صنایع بسیار گوناگونی از آن استفاده می نمایند. در حالی که استیل از ترکیب کربن و آهن ساخته می شود و در قیاس با آهن در صنایع کمتر استفاده می شود. استیل در مقایسه با آهن متریال بسیار محبوبی است و طرفداران بسیار زیادی دارد. استیل فرآورده ای از سنگ آهن می باشد که بعد از گذشت از مراحل گوناگون گذر کردن از داخل کوره ها و دستگاه های مختلف در انواع و گریدهای استاندارد گوناگون تولید می شود.( قیمت روز خرید لوله استیل ) در حقیقت تفاوت استانداردهای تولید این دو متریال، به تنوع در ترکیب شیمیایی آنها ربط دارد. در هر ترکیب شیمیایی، انواع عناصر و فلزات به میزان مشخصی وجود دارد. نوع و درصد این عناصر میتواند خصوصیات هر ترکیب را به راحتی مشخص نماید.

برخی از افراد تصور خواهند کرد که تمامی انواع آلیاژ استیل به یک اندازه در برابر مواد شیمیایی، عوامل گوناگون محیطی و ... مقاومت دارند. این افراد جهت تشخیص و تست استیل بودن یا نبودن، محصول مورد نظر را با مواد شیمیایی گوناگون تست می نمایند.

بررسی تفاوت های آلیاژهای استیل و آهن از جهات گوناگون

همانطور که در متن بالا به آن اشاره نمودیم استیل، از آلیاژهای آهن ساخته می شوند. در نتیجه این محصول پایه آهن دارند و با آلیاژ آهن ویژگی های بسیار مشترکی دارند. یکی از ویژگی های منحصر به فرد آهن، جذب آهنربا می شود. تقریبا تمامی فلزات آهنی در مقابل اکسیژن هوا و رطوبت دچار خوردگی می شوند ( زنگ زده می شوند). شایان ذکر است بدانید خاصیت ضد زنگی فقط در آلیاژهای استیل وجود دارد.

تفاوت فولاد و استیل در چه چیزی می باشد؟

تفاوت فولاد و استیل در چه چیزی می باشد؟

فولاد یکی از پرکاربردترین فلزات موجود در دنیا است که سالانه در دنیا حدود 3/1 میلیارد تن از آن ساخته می شود. این فلز انواع بسیار گوناگونی دارد که فولاد معمولی و استنلس استیل جزو پرکاربردترین و رایج ترین نوع فولاد هستند که کاربرد بسیار وسیعی در صنایع مختلف دارند.

یکی از اصلی ترین و بارزترین تفاوت فولاد و استیل، در اجزای سازنده آنها می باشد. استیل و فولاد در ظاهر هم با هم تفاوت دارند. ظاهر فولاد معمولی مات بوده در حالی استنلس استیل به علت وجود عنصر کروم، ظاهری درخشنده و براق دارد.

یکی دیگر از تفاوت فولاد و استیل، ترکیب شیمیایی در ساختار آنها می باشد. در فولاد معمولی، عنصر آلیاژ اصلی آن کربن می باشد. ناگفته نماند وجود کروم موجود در ترکیب فولاد ضد زنگ سبب شده تا در مقایسه با کربن استیل در مقابل خوردگی بسیار مقاوم باشد. در حالی که در فولاد معمولی به دلیل نبود کروم موجود در ساختار آن، دچار ضد زنگی شود.

چکش خواری فولادهای ضدزنگ کمتر است و در مقایسه با فولاد معمولی بسیار سخت تر می باشد. * استنلس استیل در قیاس با فولاد معمولی شکننده تر می باشد. * با افزایش دادن کربن فولاد معمولی به راحتی میتوان خصوصیات مکانیکی آن را بهبود بخشید. * استنلس استیل در قیاس با فولاد معمولی از قیمت بیشتری برخوردار می باشد.

خرید از آهن یکتا

آهن استیل یکتا یکی از پیشگامان معتبر و مراجع رسمی در زمینه خرید و فروش اینترنتی انواع محصولات ساختمانی، صنعتی و فولادی با کیفیت بالا و قیمت مناسب و قیمت روز آهن آلات در ایران می باشد. به جرات میتوان گفت که در این مرکز معتبر و خوشنام میتوانید تجربه یک خرید کاملا مقرون به صرفه و در عین حال با کیفیت بسیار بالا را داشته باشید. جهت خرید آنلاین انواع محصولات فولادی، ساختمانی و صنعتی با کیفیت بالا و قیمت مناسب به وب سایت ما به نشانی https://ahanyekta.com  مراجعه نمایید.این مرکز صداقت در گفتار، سرعت در کار و تعهد کاری را سرلوحه خود قرار داده است.