دسته بندی محصولات
برندها

قیمت هاش سبک و سنگین ترک

آیا نیاز به مشاوره برای خرید دارید ؟
هاش سبک و سنگین ترک

هاش ترک

از اولین ساختمان های اسکلت فلزی می توان به ساختمان رند مک نالی که در سال 1890 ساخته شده اشاره کرد. که سازه های فولادی بعد از این سال به طور گسترده ای فراگیر شد. از این تاریخ آهن برای سازه های بزرگ مورد استقبال بیشتر پیمانکاران قرار گرفت. چون فولاد و آهن در دسترس ترین متریال موجود برای استفاده در ساختمان های بزرگ است. یکی از ویژ... ادامه مطلب

تاریخ بروزرسانی : ۰۱ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران در مورد این محصول

۰
ارسال نظر شما

هاش ترک

از اولین ساختمان های اسکلت فلزی می توان به ساختمان رند مک نالی که در سال 1890 ساخته شده اشاره کرد. که سازه های فولادی بعد از این سال به طور گسترده ای فراگیر شد. از این تاریخ آهن برای سازه های بزرگ مورد استقبال بیشتر پیمانکاران قرار گرفت. چون فولاد و آهن در دسترس ترین متریال موجود برای استفاده در ساختمان های بزرگ است. یکی از ویژگی های آهن این است که به خوبی با بتن ترکیب شده و چسبندگی بالایی دارد. فولاد خصوصیات بیشتری دارد که کارایی بهتری نسبت به بتن دارد .تیرآهن یکی از محبوب ترین انتخاب های طراحان، معماران و پیمانکاران در ساختمان است، چون در کمترین زمان ممکن به همدیگر متصل می شود. زیرا استفاده از فولاد به دلیل اینکه وزن پایین، مقاومت بالا، آسان بودن در ساخت دارد. این متریال یکی از اجزاء مهم در پروژه های سازه فولادی است، تیر H و تیر I دو مورد از اصلی ترین اجزا سازه ای هستند که در ساختمان ها برای دیوارها استفاده می شوند.

تیر هاش چیست؟

(RSJ) تیر آهنی  نورد شده هست که شکل مقطع آن به شکل حرف H  است که به هاش ترک معروف است. یکی از پرطرفدارترین و کاربردی ترین اجزاء سازه ای آهنی است که در همه ساختمان ها استفاده می شود. این طرح ها، به دلیل خاصیت مکانیکی بالا و نسبت مقاومت به وزن، برای ساختمان های پیش ساخته، پل‌ها و سکوها استفاده می ‌شود. این سازه ها دارای عرض های  پهنی هستند که معمولا در طرح های تجاری و مسکونی و اداری مورد استقبال طراحان وپیمانکاران هستند. تیرهای H یک تیر سازه ای است که دارای مقاومت بسیار بالایی است.

هاش ترک چیست؟

اندازه ، ابعاد ، ضخامت ، قیمت

وزن هاش ترک اکثرا از تیر I بیشتر است، به همین دلیل می تواند نیروی بیشتری را تحمل کند. که دارای هسته مرکزی قطوری است، این هسته باعث می شود بار بیشتری را تحمل کند. بنابراین می توان در همه سایزها از طراحی کرد. تیرهای H را می توان برای دهانه های بزرگ تا 10 متر استفاده کرد. تیرهای H دارای فلنج های بیشتر و کم هستند. تیرهای H یک تکه به نظر می رسد اما دارای یک کژ است که در آن سه قطعه به هم وصل می شوند.

میانگین وزن تیرهای H بیشتر از تیرهای I است، به این معنی که می توانند نیروی بیشتری را در کاربردهای خاص تحمل کنند. تیرهای H را می توان برای دهانه های تا 100 متر استفاده کرد. تیرهای H مانند یک قطعه فولادی ثابت به نظر می رسند، اما از لبه های مورب تشکیل شده اند که به هم متصل شده اند. تارهای مرکزی ضخیم‌تر تیرهای H به این معنی است که کمی قوی‌تر از تیرهای I هستند.

معایب و مزایای تیر H چیست؟

با این حال، تیرهای فولادی پیوسته همیشه گزینه ایده آلی نیستند. برخی از معایب این مصالح ساختمانی عبارتند از: آنها نیروهای داخلی ستون ها را افزایش می دهند. آنها نیروهای جانبی روی تیرهای نگهدارنده را افزایش می دهند. آنها پیچیدگی را به طراحی اضافه می کنند و به متخصصان نیاز دارند تا اطمینان حاصل کنند که از آنها به درستی استفاده می شود.

هاش ترک به دلیل شکل متفاوت، تار ضخیم تر و فلنج های عریض تر، بارهای بزرگتری را نسبت به تیرهای دیگر تحمل می کنند. تیرهای H برای پروژه های وسیع تر مورد استفاده هستند.

ویژگی های هاش ترک

ویژگی ها در تیر H

تیرهای H که از فولاد نورد ساخته شده اند یک تیر سازه ای هستند، که این تیرها بسیار قوی هستند. نام خود را به دلیل اینکه روی آن مانند H بزرگ به نظر می رسد، گرفته است. تیرهای H از فلنج‌های بلندتر و یک شبکه مرکزی وسیع تر درست شده است که در مقایسه با تیر I بسیار بهتر است. این تیرهای فولادی ، همانطور که در بالا گفته شد به شکل "H" بزرگ هستند. این تیرها دارای فلنج‌های وسیعی هستند، که با توجه به اینکه بعضی از سازندگان فولاد سازه‌ای اغلب به عنوان تیرهای فلنج پهن یاد می‌کنند، تکان دهنده نیستند.

طبقه بندی تیر هاش

هاش ترک همانطور که از نام آن پیداست یک عضو ساختاری H مانند است که از فولاد نورد ساخته شده است و به عنوان تیر فلنج عریض مشخص می شود. این یکی از پرکاربردترین اعضای سازه ای است که در ایالات متحده بسیار قابل استفاده است. با توجه به عرض فلنج تیر H، آن را به فلنج پهن، فلنج میانی و فلنج باریک با مقطع H تقسیم می‌کند. عرض فلنج فولاد H شکل، فلنج پهن و فلنج میانی بزرگتر یا مساوی با ارتفاع شبکه H است. به تیر فولادی H شکل، ستون فولادی H شکل، شمع فولادی H شکل و تیر فولادی H شکل با فلنج بسیار ضخیم تقسیم می شود.

گاهی اوقات فولاد کانال پا موازی و فولاد T شکل فلنج موازی نیز در محدوده تیر H قرار می گیرد. به طور کلی، فولاد مقطع H فلنج باریک به عنوان مواد تیر و فولاد با مقطع H فلنج پهن به عنوان ماده ستون استفاده می شود. بنابراین به نام فولاد مقطع H تیرچه و فولاد مقطع H ستون نیز شناخته می شود. با توجه به روش تولید، آن را به فولاد جوش داده شده H و فولاد نورد مقطع H تقسیم می شود. با توجه به اندازه، آن را به فولاد بخش H بزرگ، متوسط ​​و کوچک تقسیم می شود. به طور کلی محصولاتی با ارتفاع وب H بیشتر از 700 میلی متر بزرگ، آنهایی که ارتفاع تار آنها 300 تا 700 میلی متر است متوسط ​​و آنهایی که ارتفاع وب کمتر از 300 میلی متر دارند کوچک نامیده می شوند.

کاربرد هاش

تیرهای H برای چه مواردی استفاده می شوند؟

تیر H معمولاً در ساخت ساختمان‌ها و همچنین تریلرها و پل‌های بزرگ و غیره قابل استفاده هستند. تیرهای H به دلیل شکل مقطع کمی متفاوت، تار مرکزی ضخیم تر و فلنج های پهن تر، می توانند بارهای بزرگتری را نسبت به تیرهای I تحمل کنند. در حالی که هر دو سازه‌های باربر سودمند هستند، به دلیل اینکه تیرهای H می‌توانند طول بلندتری داشته باشند، برای پروژه‌های مقیاس بزرگ‌تر قابل اعتمادتر هستند. با این حال، تیرهای I سبک‌تر هستند و همچنان در کاربردهای متعدد بسیار مؤثر هستند. ما انواع تیرهای سازه ای تیرآهن H و تیرآهن I را برای تمامی پروژه های ساختمانی شما عرضه می کنیم. شما می توانید طیف گسترده ای از مشخصات فنی موجودی H-Beams و I-Beams ساختاری ما را بررسی کنید. در صورتی که کالای مورد نظر یا ابعاد موجود را پیدا نکردید با نمایندگان ما تماس بگیرید تا محصولات را در ابعاد لازم برای شما بیابند.