دسته بندی محصولات
اخبار و مقالات

معرفی بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه

معرفی بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه
معرفی بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه
آهن استیل یکتا
  • تعداد بازدید : ۸۷۶
  • تاریخ انتشار‌ : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۱
  • نوشته شده توسط : تیم آهن یکتا

بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه در ایران حضور دارند. رشد ایران در صنعت فولاد باعث شده تا محصولات جانبی متعددی وارد بازار شود. ورق سیاه با کیفیت های متنوع پس از گذراندن آزمایش های نورد گرم تولید می شوند. تولید ورق سیاه با بالا رفتن دما ادامه می یابد. کارخانه های ارائه دهنده ورق های سیاه، با انجام فشار بر فولاد، ورق های سیاه انعطاف پذیر را آماده می کنند.آماده سازی ورق سیاه توانسته نقش مستقیم بر شکوفایی صنعت فولاد بگذاردصنایع مختلفی وابسته به ورق سیاه می باشند. کاربرد های متعدد این ورق باعث شده تا همه به دنبال یافتن بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه باشند

کارخانه های تولید کننده ورق سیاه

ورق سیاه چیست؟

ورق سیاه یکی از ورق های بدست آمده از فولاد است که در طی عملیات مختلف برای استفاده در صنعت ساختمان سازی، تجهیزات صنعتی و حتی راه سازی مورد استفاده قرار می گیرد.ورق سیاه در بین محبوب ترین ورق های از جنس فولاد است. ممکن است انعطاف پذیر بودن ورق سیاه یکی از مهم ترین دلایل این محبوبیت باشد.برای آن که بتوانید به راحتی یکی از بهترین ورق سیاه های تولید شده در ایران را پیدا کنید، حتما کارخانه های برتر تولید کننده آن را بیابید.

مقایسه بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه

تفاوت ورق سیاه با دیگر ورق های تولید شده از فولاد در چندین مورد است. نوع فرآیند ساخت، رنگ و میزان ضخامت از عمده تفاوت های مهم بین ورق سیاه و ورق های گالوانیزه می باشد.

برای پیدا کردن بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه باید میزان کیفیت و تنوع ورق های تولید شده را بررسی کرد. کارخانه های زیادی در سطح کشور به آماده سازی ورق سیاه از فولاد می پردازند. اما فقط برخی از این کارخانه ها می توانند اصول کیفی را به بهترین شکل ممکن رعایت نمایند. در ادامه سه تا از برترین ها در زمینه آماده سازی ورق سیاه را معرفی خواهیم کرد:

کارخانه ورق سیاه اکسین

ورق سیاه تولید شده در شرکت فولاد اکسین برای موارد مختلفی استفاده می شود. از ساخت لوله و تجهیزات صنعتی تا تولید کشتی های غول پیکر همگی می توانند قیمت ورق اکسین با توجه به نرخ روز محاسبه می شود. برای آن که بتوانید قیمت های دقیق را بدست بیاورید، باید با این کارخانه تماس حاصل نمایید.

کارخانه ورق سیاه فولاد مبارکه

شرکت فولاد مبارکه ی اصفهان جزو اولین و بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه به حساب می آید. قدمت بالای این شرکت و کیفیت بالای محصولات تولید شده توسط این برند، باعث استقبال زیاد از سمت مشتریان شده است. آوازه و شهرت شرکت فولاد مبارکه مرزهای ایران را نیز عبور داده است.

قیمت ورق فولاد مبارکه با توجه به ابعاد و  تعداد رول مورد نیاز برآورد می شود. برای آن که بتوانید با کیفیت ترین نمونه از ورق سیاه موجود در بازار ایران را داشته باشید، حتما از شرکت فولاد مبارکه خرید کنید.

کارخانه ورق سیاه کاویان

یکی دیگر از بهترین کارخانه ها در زمینه تولید ورق سیاه فولاد، کارخانه ورق سیاه کاویان می باشد. در این کارخانه ورق سیاه در شیت های مختلفی آماده می شود. در نظر گرفتن نوع پروژه می تواند به شما در انتخاب ورق سیاه مناسب کمک کند. در صورت نیاز به راهنمایی می توانید با کارشناسان متخصص در این زمینه صحبت کنید.قیمت ورق کاویان را با توجه به طول، عرض و ضخامت آن تخمین می زنند.

ویژگی و کاربرد ورق سیاه

ویژگی های ورق سیاه

شاید فقط بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه به ویژگی های این نوع ورق توجه کامل داشته باشند. متنوع بودن انواع ورق های فولادی باعث شده تا برخی افراد اطلاعات دقیقی راجع به ویژگی های ورق سیاه نداشته باشند. در این بخش به مهمترین ویژگی های ورق سیاه اشاره خواهیم کرد

دارای رنگ تیره

ورق سیاه همانطور که از اسمش مشخص است، رنگ تیره ای دارد. این رنگ تیره یکی از شاخص ترین ویژگی های مربوط به این مدل از ورق های فولادی محسوب می شود. در حقیقت برخلاف دیگر ورق های فولادی، با رنگ تیره شناخته می شوند.قرار گرفتن در معرض دمای بسیار بالا و اکسیده شدن این ورق ها دلیل اصلی رنگ تیره ی این نوع ورق ها است.

تولید شده در دمای بالا

تولید ورق سیاه در دمای حدود ۴۰۰ درجه سانتی گراد نشان می دهد مقاومت گرمایی این محصول بالا است. رسیدن به این دما باعث انعطاف پذیری ورق های سیاه می شود. معمولا قطعات بزرگ ورق سیاه فرم پذیری کمتری نسبت به شیت های کوچک دارند.

تولید در ضخامت متنوع

میزان ضخامت ورق سیاه بازه ی وسیعی را تشکیل می دهد. بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه محصولاتی با ضخامت ۱ میلیمتر تا حدود ۱۰ سانتی متر را تولید می کنند. با توجه به نوع نیاز در صنایع مختلف می توانید ورق سیاه با ضخامت مطلوب را استفاده نمایید.

موجود به شکل رول و قطعه ای

ورق سیاه به صورت رول و قطعه ای در بازار موجود است. صنایع لوله سازی، ساختمان سازی و تولید تجهیزات فولادی می توانند به هر دو صورت رولی یا ابعاد سفارشی ورق سیاه مورد نیاز خود را تامین کنند.

آبکاری نمی شوند

خدمات آبکاری برای اغلب ورق های فولادی انجام می گیرد.  اما در تولید ورق سیاه این مرحله حذف شده است. یکی از تفاوت های بسیار مهم ورق سیاه با ورق های گالوانیزه و روغنی در همین مورد می باشد. به سبب نبود آبکاری در مراحل ساخت ورق سیاه، این نوع ورق ها مقاومت بسیار کمی در برابر زنگ زدگی دارند.اما دیگر ورق های فولادی می توانند مقاومت کافی در برابر زنگ زدگی از خود نشان دهند

امکان جوشکاری بر روی آن

بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه امکان اتصال این ورق ها را فراهم نموده اند. با جوشکاری به راحتی می توانید ورق سیاه های مختلف را در کنار هم نصب کرد. همین ویژگی باعث گسترده شدن کاربرد ورق سیاه در صنایع مختلف شده است. 

مقاوم در برابر ضربه

در استاندارد ورق سیاه ذکر شده که می تواند مقاومت کافی در برابر ضربه داشته باشد. پس به همین دلیل هم از این نوع ورق های فولادی در ساخت ریل های قطار، میله های راه پله و پروفیل های راه و ساختمان استفاده می کنند. استاندارد ورق سیاه به صورتی است که می تواند ضربات مختلف را تحمل نماید.

کاربرد ورق سیاه

کاربرد های زیادی برای ورق سیاه ذکر شده است. بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه این محصولات را در ابعاد و ضخامت متنوع تولید می کنند. از این رو می توان ورق سیاه را در محیط های مختلفی استفاده کرد.از مهم ترین کاربردهای ورق سیاه می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تولید کشتی و قایق های بزرگ
  • لوازم کشاورزی
  • تجهیزات ساختمانی
  • تولید انواع رینگ ها در ابعاد مختلف
  • آماده سازی چرخ های مقاوم
  • ارائه انواع آبگرمکن
  • سازه های فلزی(ساخت و ساز انواع سوله های صنعتی)
  • ناودانی ها، شیروانی ها
  • تولید درب، دروازه و مدل های مختلف پنجره دوجداره و ساده
  • سقف پارکینگ های موجود در فضای باز
  • تیرآهن برج های مسکونی و تجاری

برای آن که بتوانید از ورق سیاه بهترین استفاده را داشته باشید، بایستی حتما نیاز خود را بشناسید. عدم شناخت نیاز باعث انتخاب ورق سیاه نامناسب خواهد شد. مدل های متنوعی از ورق سیاه برای مصارف مختلف تولید می گردد. هر کدام از مدل های ورق سیاه کاربردهای متفاوتی نسبت به دیگری دارند. برای مثال ورق سیاه مورد نیاز برای پنجره های یو پی وی سی به هیچ وجه با ورق سیاه مورد نیاز برای تیرآهن ساختمان یکسان نخواهند بود.

مزایای استفاده از ورق سیاه

مزایا استفاده ورق سیاه

زیاد بودن مزایا استفاده ورق سیاه دلیل محکمی بر افزایش تقاضا در بازار می باشد. آشنایی با این مزیت های مهم باعث شده صنایع مختلفی به دنبال خرید ورق فولاد سیاه باشند.از مزیت های برجسته بکار بردن ورق سیاه می توان به استحکام فوق العاده ی آن اشاره نمود. استحکام بالا باعث شده بدون نگرانی نسبت به استفاده از آن در صنایع مختلف اقدام نمود.

چکش خوار بودن دیگر مزیت این ورق فولادی است. خاصیت های مکانیکی ورق سیاه نیز اصلاح شده است. یعنی ایراداتی که در بین دیگر ورق های فولادی به چشم می خورد، در ورق سیاه نیست.ورق های آماده شده در بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه می توانند به حالت های مختلفی شکل بگیرند.استقامت در برابر نیروهای کششی نیز دیگر مزیت بکار بردن ورق سیاه در صنایع مختلف می باشد.به طور کلی می توان گفت تولید ورق سیاه مزیت مهمی مبنی بر رشد صنعت فولاد را به همراه خود داشته است.

قیمت ورق سیاه در بازار

قیمت ورق سیاه به عوامل متعددی وابسته است. از بهترین کارخانه های تولید ورق سیاه گرفته تا شرکت ها و کارگاه های تازه کار همگی ورق سیاه را به عنوان محصول روانه ی بازار می کنند. اما میزان کیفیت ورق سیاه، ضخامت ورق، عرض ورق سیاه و برند تولید کننده در میزان قیمت آن می توانند تاثیرگذار باشند.طبیعی است که قیمت ها در طول سال تغییراتی زیادی را خواهند داشت. از این رو کارخانجات معتبر در زمینه تولید ورق های فولادی، باید قیمت های به روز را به مشتریان ارائه کنند.ورق سیاه را اغلب به شکل رول شده تا قطعه قطعه عرضه می کنند. در صورت نیاز بالا به ورق های فولادی بهتر است آن را به شکل رول شده تهیه نمایید.

جهت کسب اطلاعات دقیق و بررسی میزان قیمت ورق سیاه در بازار می توانید با شرکت آهن استیل یکتا که در این حوزه فعالیت دارد تماس بگیرید.