دسته بندی محصولات
برندها

قیمت میلگرد آجدار کارخانه فولاد شاهرود

آیا نیاز به مشاوره برای خرید دارید ؟
میلگرد آجدار کارخانه فولاد شاهرود

میلگرد فولاد شاهرود

همانطور که از نام آن پیداست، میلگرد فولاد شاهرود معمولا برای مقاوم سازی بتن مورد استفاده قرار می گیرد که باعث می شود بتن دچار شکستگی و خوردگی نشود. از بتن مسلح معمولا برای اهداف گوناگونی در ساخت و ساز استفاده می شود که عبارتند از: ایجاد یک راهرو، ایوان یا فونداسیون برای یک ساختمان، ستون ها دال ها و.... ادامه مطلب

تاریخ بروزرسانی : ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲

نظرات کاربران در مورد این محصول

۰
ارسال نظر شما

میلگرد فولاد شاهرود

همانطور که از نام آن پیداست، میلگرد فولاد شاهرود معمولا برای مقاوم سازی بتن مورد استفاده قرار می گیرد که باعث می شود بتن دچار شکستگی و خوردگی نشود. از بتن مسلح معمولا برای اهداف گوناگونی در ساخت و ساز استفاده می شود که عبارتند از: ایجاد یک راهرو، ایوان یا فونداسیون برای یک ساختمان، ستون ها دال ها و... . میلگردهای فولادی معمولاً به صورت شبکه ای در هم تنیده و قلاب یا جوش داده می شود که با فاصله مساوی از همدیگر قرار داده می شوند. برای اینکه میلگردها از زمین فاصله داشته باشند از بالشتک استفاده می کنیم که این بالشتک ها اغلب آجر هستند. هنگامی که بتن روی میلگردها ریخته می شود معمولاً برای اطمینان از فاصله مناسب در حین خشک شدن بتن را با دستگاه ویبراتور از خلا ها خالی می کنند، تا فضای خالی وجود نداشته باشد.

ویژگی میلگرد فولاد شاهرود

در بیشتر موارد، میلگرد فولاد شاهرود از فولاد خام ساخته شده و مستعد خوردگی است. در کاربردهای معمولی، پوشش بتن میلگرد برای محافظت از پوسیدگی کافی است. در کاربردهای دریایی، میلگرد گالوانیزه یا فولاد ضد زنگ اغلب برای حفاظت بیشتر در برابر خوردگی استفاده می شود. این میلگردهای مقاوم در برابر خوردگی برای پل سازی و در جاده ها استفاده می شود. میلگرد های پلیمری مقاوم شده با الیاف ویژه در سال های اخیر برای استفاده در محیط های بسیار خورنده به بازار آمده اند که کارایی خوبی از خود نشان داده اند.

ویژگی های میلگرد شاهرود

میلگردها قبل از ریخته شدن در سازه بتنی به شکل شبکه به همدیگر قلاب می شوند. میلگردها معمولاً به هم جوش داده می شوند یا به هم گره می خورند و انتهای آنها به شکل قلاب خم می شود. میلگرد های پلیمری مقاوم شده با الیاف یا فولاد گالوانیزه را نمی توان جوش داد و باید با استفاده از نوعی سیم مفتول مقاوم در برابر خوردگی به یکدیگر اتصال داده شوند. کوپلرهای میلگرد اغلب برای اتصال میلگردها به یکدیگر در محصولات بتنی پیش ساخته استفاده می شوند. هنگامی که میلگردها چیده شدند و به هم محکم شدند، بالشتک ها، سازه ساخته شده را در جای خود نگه می دارند تا عملیات بتن ریزی آغاز شود.

مزایا و معایب

میلگرد فولاد شاهرود بتن مسلح از (تاج‌ها، توری‌های جوش‌شده) ساخته می‌شوند که پس از تبدیل شامل یک یا چند عملیات استفاده می‌شوند: صاف کردن فولادها (فقط برای فولادها در روکش)، برش طولی، شکل دهی، مونتاژ با اتصال یا جوش بین آرماتورها که در صورت درخواست (طبق نقشه های اجرایی تعریف شده توسط دفاتر طراحی) با برش و شکل دادن به فولاد به دست می آیند و آرماتورهای مدل استاندارد که از مونتاژ برش تشکیل می شوند، آرماتورهایی که به شکل قفس یا پانل و برای کاربردهای رایج از جمله (پایه های فونداسیون، تاج ها، ستون ها و غیره) استفاده می شوند. از معایب میلگردها می توان به زنگ زدگی آن اشاره نمود که امروزه ضد زنگ بودن آن این مشکل را حل نموده است.

اندازه ، ضخامت ، ابعاد ، قیمت

میلگرد فولاد شاهرود تقویت کننده با شکل، ویژگی های هندسی، مکانیکی و فنی آن تعریف می شود. مشخصات مربوط به فولادها در استانداردهای NF A 35-015 (فولادهای قابل جوش صاف)، NF A 35-080-1 (فولادهای بتن مسلح در میلگرد ها و روکش ها با پیچ و مهره)، NF A 35-080-2 به تفصیل آمده است. XP A 35-025 (فولادهای گالوانیزه برای بتن). میلگرد ضد زنگ برای تقویت بتن مسلح باید با استاندارد NF A 35-014  مطابقت داشته باشد. فولادها با استحکام تضمین شده آنها Re در MPa، درجه آنها و شکل آنها (صاف و چسبندگی بالا) مشخص می شوند. برای مثال، فولاد HA B500B به فولادی با چسبندگی بالا (HA) با مقاومت شکست 500 مگاپاسکال و کلاس شکل پذیری 5 درصد اشاره دارد. استاندارد مرجع برای میلگرد فولادی بتن استاندارد NF EN 10080 (فولاد برای تقویت بتن. فولاد قابل جوش برای بتن مسلح. عمومی). استاندارد مرجع برای تقویت بتن استاندارد NF A 35-027 (محصولات فولادی برای بتن مسلح. آرماتورها) است.

قیمت میلگرد آجدار شاهرود

قطر میلگرد فولاد شاهرود مورد استفاده برای ساخت آرماتورها در استاندارد NF EN 10080-1 مشخص شده است. در ایران، ما در عمل خود را به قطرهای 5، 6، 7، 8، 9، 10، 12، 14، 16، 20 و 25 برای ستون ها و 6، 8، 10، 12، 14، 16، 20، 25، 32، 40 و 50 برای فونداسیون استفاده می کنیم. قطر اسمی یک میلگرد یا یک سیم مطابق با قطر یک سیلندر چرخشی از همان فلز با جرم خطی یکسان است. این قطر اسمی است که برای اندازه گیری در نظر گرفته می شود. چگالی فولادهای کربنی برابر با 7850 کیلوگرم بر متر مکعب در نظر گرفته شده است. برای فولادهای ضد زنگ، چگالی به ترکیب فولاد بستگی دارد. بین 7700 تا 8000 کیلوگرم بر متر مکعب است.

نصب آرماتورها به چندین مرحله متوالی نیاز دارد

هماهنگی و دقت در کار با میلگرد های تحویل شده که به صورت کلاف در هم تنیده یا گره داده می شوند.

کاربرد میلگرد شاهرود

خاموت زنی

شکل دهی به صورت سرد انجام می شود. در مورد میلگرد فولاد شاهرود، شکل دهی مستقیماً پس از صاف کردن در ماشین های خم کن صورت می گیرد. فرم ها توسط اپراتور طبق نقشه های سازه انجام می پذیرد. میله های برش بر روی دستگاه های خم کن شکل می گیرند. قاب هایی با دو خم بسیار رایج هستند. در نتیجه، بسیاری از دستگاه های خم کن مجهز به دو سر شکل دهنده هستند که می توانند به طور همزمان کار کنند. همه این دستگاه ‌ها شامل طیفی از سنبه‌های خمشی مطابق با قطرهایی هستند که روی پلان‌ها ارائه می‌شوند.

مونتاژ میلگرد فولاد شاهرود

مونتاژ میلگرد فولاد شاهرود برش شکل (که معمولاً مونتاژ نامیده می شود) یا در کارخانه یا در محل یا اغلب به روش دستی و دستگاهی انجام می شود. مونتاژ میلگرد کارخانه، که در ایران بسیار توسعه یافته است، سریعتر و مقرون به صرفه تر است (بهبود کیفیت مجموعه ها و بازده تولید) اما می تواند منجر به هزینه های حمل و نقل بالاتر شود. این هزینه ها با توجه به حجم شبکه هایی که قرار است حمل شوند، فاصله بین کارگاه و محل ساخت و ساز و مراحل نصب قالب متغیر است. در کارگاه مونتاژ با جوش انجام می شود. اینها اغلب فقط جوشهای "مونتاژی" هستند که وظیفه آنها اطمینان از قرارگیری و نگهداری صحیح آرماتورهای شکل دار، از جمله در حین حمل، جابجایی و قرار دادن بتن است.