دسته بندی محصولات
برندها

قیمت میلگرد آجدار کارخانه فولاد ظفر بناب

آیا نیاز به مشاوره برای خرید دارید ؟
میلگرد آجدار کارخانه فولاد ظفر بناب

میلگرد ظفر بناب چیست؟

آرماتور که به عنوان میلگرد یا آهن تقویت کننده نیز شناخته می شود،  تقویت کننده اجزای بتن است. از میلگرد ظفر بناب برای افزایش ظرفیت باربری و انعطاف پذیری قطعات استفاده می شود. تقویت قسمت بتنی که باید مقاوم شود مستقیماً بر روی آرماتور بافته شده ریخته می شود و هم... ادامه مطلب

تاریخ بروزرسانی : ۰۱ آذر ۱۴۰۲

نظرات کاربران در مورد این محصول

۰
ارسال نظر شما

میلگرد ظفر بناب چیست؟

آرماتور که به عنوان میلگرد یا آهن تقویت کننده نیز شناخته می شود،  تقویت کننده اجزای بتن است. از میلگرد ظفر بناب برای افزایش ظرفیت باربری و انعطاف پذیری قطعات استفاده می شود. تقویت قسمت بتنی که باید مقاوم شود مستقیماً بر روی آرماتور بافته شده ریخته می شود و همراه با فولاد آرماتور باعث ایجاد یک ماده مرکب به نام بتن مسلح می شود. اگرچه بتن فشاری است، اما در صورت قرار گرفتن در معرض تنش کششی می تواند ترک بخورد. به منظور مقاومت در برابر نیروهای کششی، آن را با فولاد یا میلگرد تقویت می کنند. هنگام ساختن خانه، آرماتور نقش تعیین کننده ای دارد، به ویژه در هنگام ریخته گری دال کف. این دال کف را تقویت می کند که بتن آن مستقیماً روی آرماتور ریخته می شود و آن را قوی و سطح آن را کاملا می پوشاند.

مصالح ساختمانی به عنوان توزیع، مونتاژ و بهره برداری طبقه بندی می شوند. علاوه بر این، به دلیل تفاوت در خواص مقاومتی، یک نوع میلگرد ظفر بناب بدون کشش و پیش تنیده وجود دارد. بسته به نوع پروفیل، به تقویت کننده های دوره ای (a2) و صاف (a1) تقسیم می شوند. گاهی اوقات یک میلگرد T-hardened آزمایش می شود. برای تولید این برند اغلب از دو روش نورد گرم و نورد سرد استفاده می شود. میله به روش نورد گرم تولید می شود و روش کشش سرد امکان تولید میلگرد سیم و نورد را فراهم می کند. لازم به ذکر است که میلگرد ساختمانی دارای خواص مقاومتی و کششی بیشتری نسبت به انواع دیگر می باشد. لازم به ذکر است که این نوع میلگرد در دمای منفی تا 55- درجه قابل استفاده می باشد. در ضمن استفاده از جوش فنری با مجموعه اتصالات فنری شکل مجاز می باشد.

میلگرد ظفر بناب چیست؟

مزایا و معایب میلگرد ظفر بناب

میلگرد ظفر بناب آجدار معمولا در سازه های بتنی استفاده می شود. میلگرد آجدار این مزیت را دارد که با بتن در هم قفل می شود و بنابراین انتقال بهتر نیرو را ممکن می سازد. کاهش کمی در مصرف میلگرد در سازه ها، افزایش مقاومت طراحی در برابر بارها از مزایای این نوع میلگرد می باشد. همچنین سود ناشی از هزینه کم پردازش ترمومکانیکی، یکسان سازی، شامل جایگزینی تمام کلاس های کالاهای A400، A300 و A240 با اتصالات جدید است. قابلیت اطمینان به دلیل عدم وجود منطقه عملیات حرارتی در ناحیه جوشکاری و خواص کششی عالی نیز از مزایای آن به شمار می رود.

مزایا و معایب میلگرد ظفر بناب

A500C خطاهایی که ممکن است در هنگام ساخت و ساز خانه ها در صورت استفاده تصادفی در سازه های طراحی شده برای تقویت رخ دهد. در حال حاضر با علامت گذاری سعی در رفع آن دارند. در گذشته، اتصالات جدید از نظر مشخصات متفاوت بودند، اما کارخانه‌های مختلف بریدگی‌هایی روی محصولات مختلف ایجاد می‌کنند. که این کار باعث سردرگمی مصرف‌کنندگان می‌شود. عملکرد نادرست، که به یک خطر جدی برای ساختمان تبدیل شده است، قرار گرفتن طولانی مدت در دمای بالا می تواند باعث گرم شدن فولاد شود. زیرا می تواند خواص مکانیکی خود را از دست بدهد. مقاومت در برابر خوردگی کاهش می یابد. چون عملیات حرارتی در طول تولید میلگرد انجام می شود. برای حذف سریع گرمای فولاد از آب فراوان استفاده می شود، در نتیجه یک لایه رسوب که در برابر خوردگی محافظت می کند تشکیل نمی شود.

ویژگی ها

بتن در برابر فشار بسیار مقاوم است، اما در صورت بارگذاری در حالت کشش ترک می خورد. بنابراین با میلگرد ظفر بناب سازه ای و در برخی موارد با الیاف شیشه (شیشه AR ساخته شده از الیاف مقاوم در برابر قلیایی شدن) یا الیاف کربن که قادر به جذب نیروهای کششی هستند، تقویت می شود. مواد ترکیب شده به عنوان بتن مسلح یا بتن بافته شده نامیده می شود. فیبر شیشه یا فیبر کربن نیز می تواند برای تقویت برخی موارد استفاده شود. در ارتباط با بتن، ماده مرکب بتن بافته شده از هر دو ماده ایجاد می شود.

ویژگی های میلگرد ظفر بناب

اما در ساخت و ساز از میلگرد ظفر بناب به طور انحصاری استفاده می شود. مواد مرکب به تقویت اجزای بتنی برای افزایش ظرفیت باربری اشاره دارد. این یک ماده کامپوزیت است. شناخته شده ترین کاربرد، استفاده از میلگرد ریخته گری شده در بتن مسلح است. تعبیه ژئوتکستایل در کارهای خاکی برای تولید خاک مسلح نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند. کاربردهای دیگر، به عنوان مثال، پلاستیک های تقویت شده با الیاف شیشه یا کربن (GRP، CFRP) است. میلگرد ظفر بناب مقاومت بتن در برابر تنش های کششی را افزایش می دهد. با این حال، می‌توان از آن برای تغییر سایر ویژگی‌های مواد، مانند ضربه، مقاومت خمشی و فشاری، یا شکل‌پذیری، یعنی تغییر شکل‌پذیری پلاستیک، استفاده کرد.

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که چرا میلگردهایی که در بتن قرار می گیرند آجدار هستند؟

پاسخ بسیار ساده است: تا بتوان نیروها را بهتر از بتن به میلگرد منتقل کرد. آج ها اتصال بهینه بتن و فولاد را تضمین می کنند. میلگرد صاف نیز در گذشته مورد استفاده قرار می گرفت. با این حال، اقدامات طراحی اضافی برای کارکرد آن ضروری بود.

اندازه، ابعاد، ضخامت، قیمت

شماره 3 - این مواد میلگرد ظفر بناب نازک و کم هزینه به جاده های بتنی، راهروها یا پاسیوها است و مقاومت آن ها را افزایش می دهد. در استخرهای بتنی ریخته شده برای شکل دهی دلخواه و بالا بردن قدرت دیواره های استخر بکار گرفته می شود. شماره 4 - میلگرد شماره 4 کمی ضخیم تر برای بالا بردن قدرت در زیر سازی بزرگراه ها بکار می رود و می تواند به ستون ها و دال ها قدرت بیشتری بدهد. شماره 5 - این میلگرد برای پل ها و بزرگراه ها قابل استفاده است. شماره 6 – این نوع میلگرد ظفر بناب معمولاً در دیوارهای حائل، شالوده ها و جاده ها یا بزرگراه ها قابل استفاده است. شماره 7 - این سایز میلگرد در سازه هایی مانند گاراژهای پارکینگ چند طبقه و پل ها استفاده می شود. شماره 8 - برای کاربردهای متوسط ​​تا سنگین تجاری قابل استفاده است. می توان از آن برای دال ها، دیوارهای دریایی، ستون ها و تیرها استفاده نمود.

قیمت میلگرد ظفر بناب

شماره 9 - این میلگرد ظفر بناب دارای ضخامت زیاد است و برای پروژه های ساختمانی بلند، دیوارهای دریایی و دیوارهای حائل استفاده می شود. شماره 10 - برای پروژه های تجاری متوسط ​​تا سنگین ایده آل است، پشتیبانی ساختاری را در تیرها، ستون ها و موارد دیگر فراهم می آورد. شماره 11 – به دلیل اینکه این میلگرد سنگین و با ضخامت زیاد و محکم است غالبا در سازه های باربر قابل استفاده است. شماره 14 – میلگرد شماره 14 یکی از سنگین ترین و ضخیم ترین میلگردهای موجود است که برای پل ها، سازه های پارکینگ، ساختمان های بلند و اسکله ها قابل استفاده می باشد. شماره 18 - میلگرد بزرگ و قوی شماره 18 بیشتر برای ساختمان‌های بزرگ، تأسیسات صنعتی و سایر ساختمان‌های مقیاس بزرگ قابل استفاده است.